Τονίστηκε
σε ημερίδα από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα
του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής
Αγωγής του Π.Θ.
Προβλήματα συμπεριφορών αντιμετωπίζουν μαθητές και μαθήτριες στα ελληνικά σχολεία, όπως επισημάνθηκε στην ημερίδα
του μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες Αγωγής: Ειδική Αγωγή» του
Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Η πρόληψη
είναι το βασικό στοιχείο των παρεμβάσεων που πρέπει να επιδείξουν οι
εκπαιδευτικοί, ενώ η συνεργασία με τους γονείς κρίνεται απαραίτητη για την
εξάλειψη προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών.
Η κ. Ελένη
Διδασκάλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, η
οποία ειδικεύεται στα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών και τις εκπαιδευτικές
παρεμβάσεις σε επίπεδο πρόληψης και αντιμετώπισης επεσήμανε πως στα ελληνικά
σχολεία υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα συμπεριφορών των παιδιών, όπως
εντοπίζεται αυτό σε κάθε ευρωπαϊκή και μη χώρα.
Βασικός παράγοντας αποτελεσματικότητας της πρόληψης αλλά και
της αντιμετώπισης των προβλημάτων είναι οι γονείς. Όπως τόνισε η Αν. Καθηγήτρια
οι γονείς είναι σύμμαχοι για οποιαδήποτε παρέμβαση στο σχολείο και δεν μπορεί
κανένα μοντέλο πρόληψης και αντιμετώπισης να είναι αποτελεσματικό εάν δεν
υπάρχει συνεργασία των γονέων.
Να σημειωθεί πως κεντρικοί ομιλητές ήταν καθηγητές από
το Τμήμα Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας/Σχολικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου
Northeastern των Η.Π.Α οι οποίοι μίλησαν για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή
πολυεπίπεδων συστημάτων υποστήριξης της συμπεριφοράς των μαθητών στο σχολείο,
τη χρήση των κλιμάκων στοχευμένης αξιολόγησης στους μαθητές με προβλήματα
συμπεριφοράς, τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων εντός του
σχολείου.
Στην εκδήλωση εκ μέρους του Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων, συμμετείχε ο πρόεδρος Ηλίας Κουτσερής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου