Σε εφαρμογή Ομόφωνης Απόφασης της Ολομέλειας του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Θεσσαλίας οργανώθηκαν επετειακές εκδηλώσεις τιμής για να τιμηθούν τα διακόσια χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Οι επετειακές εκδηλώσεις τιμής του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας εντάσσονται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων τιμής προς την Επανάσταση του 1821 που οργανώνονται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.
Δεδομένων των συνθηκών πανδημίας, οι εκδηλώσεις αυτές προς το
παρόν περιορίζονται σε ομιλίες Επιστημόνων από κάθε μεριά της Θεσσαλίας με
ειδίκευση στα θέματα που θα παρουσιαστούν που θα πραγματοποιηθούν διαδικτυακά.
Τα θέματα αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά των συνθηκών στη Θεσσαλία και
ειδικότερα αφορούν στις ακόλουθες περιοχές: α) στη συνεισφορά της Εκκλησίας
στην πνευματική κίνηση και την παιδεία, β) σε θέματα παιδείας και κοινωνίας, γ)
σε θέματα διδακτικής της ιστορίας, δ) σε Επαναστατικά κινήματα και ε) σε θέματα
εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα των κύκλων ομιλιών είναι το ακόλουθο:
Τετάρτη 24/3: «Συνεισφορά της Εκκλησίας στην πνευματική κίνηση
και την παιδεία» (18:00-20:00) |
||
Γουλούλης Σταύρος, Φιλόλογος, Διδάκτορας
Βυζαντινής Τέχνης |
Ο μητροπολίτης Λαρίσης
Πολύκαρπος Δαρδιώτης ή Δαρδαίος (1810-1821) και η πνευματική κίνηση στη
Λάρισα τη δεκαετία 1810-1820 |
18:10-18:30 |
Χατζηλέλεκας Δημοσθένης, Συντονιστής
Εκπαιδευτικού Έργου, Κοινωνικός Ανθρωπολόγος, Διδάκτορας Βαλκανιολογίας και Διδάκτορας
Ιστορίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης Σ.Ε.Ε. ΠΕ70 ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας |
Η συνεισφορά των Ιερωμένων στην περίοδο της Νεοελληνικής Αναγέννησης:
παρουσίαση χαρακτηριστικού παραδείγματος, της βιωτής και του έργου ενός
Λογίου |
18:30-18:50 |
Ντάμπλιας Χρήστος, Φιλόλογος, Δρ Φιλολογίας,
Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02 ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας |
Οι δοσοληψίες της μονής Ολυμπιώτισσας Ελασσόνας, σύμφωνα με το κατάστιχο
218 (Κατάταξη Ευαγ. Σκουβαρά), την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης
(23-4-1823 έως 23-4-1824) |
18:50-19:10 |
Λαφαζάνης Μιχάλης, Δάσκαλος, Διδάκτορας Ιστορίας
της Εκπαίδευσης |
Ο Δάσκαλος Ιωάννης Πέζαρος και η συμβολή του στην Παιδεία της
Θεσσαλίας |
19:10-19:30 |
Πρωτοπρεσβύτερος Θεμιστοκλής Μουρτζανός, Θεολόγος, Φιλόλογος, Δρ.
Θεολογίας, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος
της Ι. Μ. Κερκύρας |
Γρηγόριος
Κωνσταντάς (1756-1844): η παιδεία που οδηγεί στην ελευθερία του Γένους |
19:30-19:50 |
|
|
|
Δευτέρα 29/3: «Παιδεία & Κοινωνία το
1821»
(18:00-20:00) |
||
Χατζηλέλεκας
Δημοσθένης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, Κοινωνικός Ανθρωπολόγος,
Διδάκτορας Βαλκανιολογίας και Διδάκτορας Ιστορίας της Νεοελληνικής
Εκπαίδευσης Σ.Ε.Ε. ΠΕ70 ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας |
«Διάλογος περί Πολιτείας και περί Παιδείας», μέσα από χειρόγραφο του
Σεπτεμβρίου του 1820, που έγραψε ο Θεσσαλός Λόγιος-Παιδαγωγός Στέφανος
Κομμητάς στο Βουκουρέστι της Βλαχίας |
18:10-18:30 |
Παύλου Νικόλαος PhD, MTh, MA Θεολόγος-Ιστορικός, Σ.Ε.Ε. ΠΕ01 ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας |
«Η κοινωνική αποτύπωση του ΄21 στο έργο του Γιάννη
Κορδάτου |
18:30-18:50 |
Τσακνάκης Ευάγγελος, Πολιτισμολόγος, M.sc στην
Πολιτική Υγείας και τον Σχεδιασμό Υπηρεσιών Υγείας, M.A. στη Δημιουργική Γραφή |
Ο Αρσένιος Περραιβός:
Στιγμιότυπα από τη ζωή του και από τη συμμετοχή του στην Επανάσταση |
18:50-19:10 |
Πάνος Κωνσταντίνος, Φιλόλογος - Ερευνητής |
Η Λάρισα από το 1810-1825 μέσα από τις Επιστολές του Ιωάννου Οικονόμου
– Λογιωτάτου του Λαρισσαίου |
19:10-19:30 |
|
|
|
Τρίτη 30/3 Εισηγήσεις για τη Διδακτική της Ιστορίας – Συνεργασία με το
Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα Η
Ελληνική Επανάσταση του 1821 ως παράδειγμα καλών πρακτικών στη διδακτική
προσέγγιση της Ιστορίας στην εκπαίδευση (18:00-20:00) |
||
Φανή Τσατσάια, Ιστορικός Τέχνης – Διευθύντρια ΙΜΜΑ |
Αναζητώντας την κληρονομιά της επανάστασης του εικοσιένα στη Μακεδονία
του 19ου αιώνα |
18:10-18:30 |
Σταυρούλα Μαυρογένη, Αν. Καθηγήτρια ΠΑΜΑΚ –
Διευθύντρια ΚΕΜΙΤ |
Η διδασκαλία της Ιστορίας με έμφαση στη διδακτική της Επανάστασης του
1821 |
18:30-18:50 |
Κατερίνα Τζαβάρα, Εκπαιδευτικός-Συγγραφέας,
Εκπαιδευτικά Προγράμματα ΙΜΜΑ |
Διαθεματικές προτάσεις προσέγγισης της Ιστορίας για το Νηπιαγωγείο και το
Δημοτικό |
18:50-19:10 |
Κωνσταντίνος Παπανικολάου, Ιστορικός – Επιστημονικός
Συνεργάτης ΙΜΜΑ |
Η διδασκαλία της Ιστορίας στο Γυμνάσιο και το Λύκειο μέσα από τεκμήρια
και πηγές |
19:10-19:30 |
|
|
|
Τετάρτη 31/3: Επαναστατικά κινήματα και Εκπαίδευση |
||
Παύλου Νικόλαος PhD, MTh, MA Θεολόγος-Ιστορικός, Σ.Ε.Ε. ΠΕ01 ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας |
Οι περιπέτειες του επισκοπικού
επιτρόπου των Δήμων Γαρδικίου Κρεμαστής Λαρίσης, Πτελεού και Σούρπης Μακαρίου
στην Τουρκοκρατία και στην εποχή του Όθωνα. |
18:10-18:30 |
Νημάς Θεόδωρος Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος
Φιλολόγων - Δρ Ιστορίας Εκπαιδεύσεως |
Η συμμετοχή των Θεσσαλών στην Επανάσταση του 1821 και η συμβολή τους στη
συγκρότηση του Νεοελληνικού Κράτους |
18:30-19:00 |
Καραθάνος Δημήτριος, Σ.Ε.Ε. ΠΕ70, Ψυχολόγος, MSc Ψυχολογίας |
Η ιστορία του 4ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων |
19:00-19:20 |
Φακίδου Αναστασία, Δρ Διδακτικής Εικαστικών Σ.Ε.Ε. ΠΕ70 ΠΕΚΕΣ
Θεσσαλίας |
2021-1821: γεφυρώνοντας τον χρόνο μέσω του ζωγράφου Θεόφιλου |
19:20-19:40 |
Λέκκα Φένια, Ιστορικός, Δρ Ιστορίας, Υπεύθυνη του Μουσείου Πόλης
Καρδίτσας |
Το κονάκι του Αγναντερού: μία ή περισσότερες προτάσεις ερμηνείας |
19:40-20:00 |
Καλείτε όποιος/όποια επιθυμεί να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις
προκειμένου ο διάλογος που θα αναπτυχθεί να αναδείξει τις αποχρώσεις των
συνθηκών που επικρατούσαν την περίοδο εκείνη και να δώσει απαντήσεις σε σχετικά
ερωτήματα.
Προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν στις διαδικτυακές
εκδηλώσεις αρκεί να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/vaskotoulas
Οι αφίσες που συνοδεύουν την ανακοίνωση του ΠΕΚΕΣ για το
πρόγραμμα των ομιλιών, στηρίζονται στα βραβευμένα έργα στον διαγωνισμό που
πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευση Θεσσαλίας σε
συνεργασία με τις/τους Εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της Θεσσαλίας και τα
Γραφεία Σχολικών Δραστηριοτήτων των Δ/νσεων Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης
Θεσσαλίας. Δημιουργήθηκαν από τους μαθητές / τις μαθήτριες τριών σχολείων, του 2ου
Νηπιαγωγείου Βόλου, του Δημοτικού Σχολείου Ροδιάς και του 7ου Γυμνασίου Βόλου
που με τη συνδρομή των Εκπαιδευτικών τους οδηγήθηκαν σε εξαιρετικά αποτελέσματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου