Με τη συνδρομή της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Βόλου
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως προγραμματίζεται νέος κύκλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την καλοκαιρινή περίοδο 2020 με τη στήριξη της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Βόλου.
Συγκεκριμένα προγραμματίζεται η υλοποίηση ενός πρωτότυπου εκπαιδευτικού προγράμματος που χρησιμοποιεί τις τέχνες του Θεάτρου και της Μουσικής σαν εργαλεία καλλιέργειας και μόρφωσης των παιδιών. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη θεατροποίηση κειμένων της διδακτέας ύλης, τα οποία με τη χρήση των τεχνών του θεάτρου και της μουσικής καθίστανται εργαλεία καλλιέργειας, μόρφωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών.
Τα θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα, άλλωστε, αποτελούν μία από τις βασικές μορφές βιωματικής μάθησης. Το θέατρο και η εκπαίδευση συναντιούνται σε μια κοινή προσπάθεια προάγοντας την επικοινωνία και την ενημέρωση που συμπληρώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Θα διαμορφωθούν δύο ομάδες μαθητών:
«Παιδικός Θίασος» για μαθητές και μαθήτριες Πρωτοβάθμιας Εκπ. (8-12 ετών) «Εφηβικός Θίασος» για μαθητές και μαθήτριες Δευτεροβάθμιας Εκπ. (12-18 ετών)
Η λειτουργία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα γίνει εφαρμόζοντας όλα τα απαραίτητα επιδημιολογικά μέτρα προστασίας εναντίον του Covid-19, με βάση τις εγκυκλίους του Υπουργείου Υγείας, που λαμβάνει ο Δήμος Βόλου.
Τa εργαστήρια θα υλοποιηθούν σε ειδικό χώρο που βρίσκεται στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας- Σ.Δ.Κ. (Επτά Πλατανίων 16, Βόλος)
Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα, ξεκινώντας από τη Δευτέρα 15 Ιουνίου, διαμορφώνεται ως εξής: Α) Για τον Παιδικό Θίασο: Κάθε Δευτέρα 18:00-21:00 Β) Για τον Εφηβικό Θίασο: Κάθε Τετάρτη 18:00-21:00
Τα διήμερα των συναντήσεων μέσα στο Καλοκαίρι 2020 έχουν ως εξής: Ιούνιος: 15 - 17, 22 - 24, 29- Ιούλιος: 1, 6-8, 13-15, 21-23, 27-29 Αύγουστος: 3-5, 24-26, 31 & 2 Σεπτέμβρη.
Το συντονισμό θα αναλάβει ο σκηνοθέτης και θεατροπαιδαγωγός Θοδωρής Οικονομίδης, ο οποίος μέσα από βιωματικές δράσεις, παιχνίδια και αυτοσχεδιασμούς, θα σχηματίσει μαθητικούς θιάσους οι οποίοι σε έναν δίμηνο κύκλο τρίωρων, εβδομαδιαίων, δοκιμών-μαθημάτων ετοιμάζουν θεατρικές παραστάσεις οι οποίες θα παρουσιαστούν στο κοινό της πόλης. Καινοτομούμε όσον αφορά τον τρόπο προετοιμασίας, αφήνοντας τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στους θιάσους, να επιλέξουν μέσα από κάποιες προτάσεις μας, το τελικό θέμα της παράστασης που θα ανεβάσουμε.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
Για τον «Παιδικό Θίασο»:
«Παραμύθια από όλο τον κόσμο»
Μια συλλογή παραδοσιακών παραμυθιών από διάφορες χώρες του πλανήτη, θεατροποιημένα για παιδιά, σε μια παράσταση φαντασίας και εφευρετικότητας.
«Οδύσσειας Σύνοψη»
Θεατρική διασκευή του Ομηρικού έπους για παιδιά.
«Αργοναυτική Εκστρατεία»
Οι περιπέτειες του Ιάσονα και των συντρόφων του σε μια θεατρική διασκευή για παιδιά.
«Θέατρο Ντοκουμέντο – Documentary Theater»
Φέρνουμε τους νέους και τις νέες σε επαφή με την πιο σύγχρονη μέθοδο θεατρικής δημιουργίας, αυτή του Θεάτρου Ντοκουμέντο. Η όλη δημιουργία της παράστασης, από την έρευνα για το θέμα μέχρι την τελική παρουσίαση της, γίνεται εξολοκλήρου από τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες υπό την καθοδήγηση και την βοήθειά μας (ισχύει και για τον Εφηβικό Θίασο).
Για τον «Εφηβικό Θίασο»
«Του νεκρού αδερφού και άλλες ιστορίες»
Μια σειρά παραλογών- δημοτικών ποιημάτων της λαϊκής μας παράδοσης, θεατροποιημένα με τις τεχνικές τις αρχαιοελληνικής τραγωδίας.
«Όνειρο Θερινής Νυκτός»
Το αριστούργημα του WilliamShakespeareσε μια διασκευή για εφηβικό θέατρο.
Δύο λόγια για την θεατρική διδασκαλία και την εκπαιδευτική μέθοδο.
Η εκπαιδευτική διαδικασία μας, βασίζεται στην σύγχρονη παιδαγωγική μέθοδο της οικοδόμησης της γνώσης. Αφήνουμε στα παιδιά τον χώρο να δημιουργήσουν, προσφέροντάς τα κατάλληλα εφόδια και εργαλεία για να φανταστούν και να εκφραστούν, καθοδηγώντας τα προς το τελικό στόχο μας: την μόρφωση μέσω της ατομικής εμπειρίας. Επίσης, η θετικότητα και η συναδελφικότητα είναι βασικά στοιχεία της μεθόδου μας.
Η καλλιτεχνική μέθοδος μας, βασίζεται στο μοντέλο της βιωματικής δράσης, με αποτέλεσμα το παιδί να βρίσκεται από την αρχή μέχρι το τέλος της διαδικασίας σε έναν χώρο ελευθερίας έκφρασης και πνεύματος, χωρίς στεγανά και περιορισμούς, με στόχο την ανάπτυξη της φαντασίας, της δημιουργικότητας και της μόρφωσης μέσω βιώματος.
Οι παραστάσεις που παράγουμε έχουν ζωντανή μουσική επί σκηνής και βασίζονται πάνω στις μεθόδους του σωματικού θεάτρου και του θεάτρου φαντασίας. Επίσης, βασικό μέλημά μας είναι να συμπεριλάβουμε και τις υπόλοιπες τέχνες στο έργο μας - σκηνογραφία, ενδυματολογία, φωτισμό, ζωγραφική, συγγραφή, video, φωτογραφία, χορό, γλυπτική - και να αναδείξουμε έτσι τις τυχών ξεχωριστές ικανότητες των συμμετεχόντων στην δράση μέσω της τελικής παράστασής μας.
Πρόσκληση
Ελάτε να παίξουμε με της τέχνες σε ένα περιβάλλον όπου ασκείτε η φαντασία και η ευρηματικότητα, σε ένα περιβάλλον όπου η ιδέα και η δημιουργία είναι οι βασικές ύλες, σε ένα περιβάλλον όπου όλα είναι δυνατά και η έκφραση έρχεται σε πρώτη μοίρα. Ελάτε να μπούμε σε έναν κόσμο περιπέτειας και δράσης όπου όλα είναι δυνατά. Ελάτε να μπούμε στον μαγικό κόσμο του θεάτρου και της μουσικής με οδηγό την φαντασία.
Για πληροφορίες που αφορούν στη συμμετοχή και τις απαραίτητες αιτήσεις επικοινωνήστε με την Γραμματεία Ένωσης Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 6977070414 – lianapashoudi@yahoo.gr , κ. Λιάνα Πασχούδη.
Για πληροφορίες που αφορούν στην καλλιτεχνική και εκπαιδευτική μορφή του εργαστηρίου επικοινωνήστε με τον υπεύθυνο εισηγητή του προγράμματος κ. Θ. Οικονομίδη - 6972880589. tikonomidis@yahoo.gr
Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στο συμβολικό ποσό των τριών (3)ευρώ ανά μαθητή.
Σύντομο Βιογραφικό δασκάλου:
Ο Θοδωρής Οικονομίδης αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή Κ.Θ.Β.Ε. το 1997. Ειδικεύεται στο σωματικό θέατρο, στο musical, στην χρήση θεατρικής μάσκας και στο θέατρο ντοκιμαντέρ. Έχει δεκαετή εμπειρία στην Παιδαγωγική του Θεάτρου, την Δραματοθεραπεία και την Παιδαγωγική της Τέχνης.
Βραβείο UNESCO για την προσφορά του έργου του Ερωφίλη project στην διατήρηση και διάδοση της ελληνικής γλώσσας- 2019.
Βραβείο Μελίνα Μερκούρη για την πολιτιστική προσφορά του στην Περιφέρεια- 2007.
Βραβεία Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας στα Διεθνή Φεστιβάλ:
Toronto Modern Theater Festival, Καναδά,
40ο Τeatterikesa International Theatre Festival, Τampere, Φιλανδία
-Euro Art Festival, Blagoevgrad, Βουλγαρία, 2006.
-Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ,2006
-Dialog Festival, Wroclaou, Πολωνία 2007.
-Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας-Κιλκίς 2007,- Λευκωσία 2009
-43o Kontrapunkt International Festival, στο Szczecin, Πολωνία 2008
Διδάσκει θέατρο σε δραματικές σχολές από το 2004 και είναι Καθηγητής Δραματοθεραπείας του Ελληνικού Κέντρου Έρευνας Ήχου και Λόγου και συνεργάτης - εμψυχωτής στο Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Ειδικεύεται σε εκπαιδευτικά θέματα που αφορούν:
-«Θεατροποίηση κειμένων διδακτέας ύλης», «Θέατρο Φαντασίας», «Ας παίξουμε» μια σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.
-Συμπερίληψη προσφύγων - μεταναστών και μειονοτήτων στον σχολικό περιβάλλον.
-«Περάσματα»: Βιωματική δράση για ευαισθητοποίηση του κοινού στο θέμα του προσφυγικού. Βιωματική προσομοίωση της πορείας των προσφύγων από την χώρα τους στην χώρα προορισμού.
- Εμψυχωτικά και θεραπευτικά εργαστήρια κοινωνικοποίησης και επανένταξης, για ιδρύματα, φυλακές και ειδικά σχολεία. «Όλος ο κόσμος μια σκηνή»
- «Τέχνη για όλους» προγράμματα κοινωνικής στήριξης.
Έχει συμμετάσχει σαν ηθοποιός σε 51 παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, το Κ.Θ.Β.Ε. και το ελεύθερο θέατρο. Έχει σκηνοθετήσει και γράψει μουσική για τις παραγωγές: «Καταλόγια», «Τα λόγια της Πλώρης», «Ataladus Comedy Stories», «William Shakespeare Sonnets», «Antigona- school version», «Βάρδια», «Παραλογές», «Οδύσσειας Σύνοψη», “Ερωφίλη project”.
Εμπνευστής, της εκπαιδευτικής –θεραπευτικής δομής «Σχολείο Ζωής»: όπου οργανώνει εμψυχωτικές βιωματικές δράσεις και ομαδικές συνεδρίες σε σχολεία και ιδρύματα, με θέματα «Θέατρο Φαντασίας» για Διαπολιτισμικά σχολεία, σχολεία
με πρόσφυγες και δομές, και «Δικαίωμα Ζωής» σε ιδρύματα, καταστήματα κράτησης, φυλακές, ορφανοτροφεία και γηροκομεία.
Τις βιωματικές του δράσεις έχουν παρακολουθήσει τα τελευταία χρόνια πάνω από 8.000 μαθητές και μαθήτριες σε όλη την χώρα.
Έχει γράψει τα θεατρικά έργα για παιδιά: «Ο Υπνοσυλέκτης», «Σκοτεινοί Καιροί», «Χρωματόκοσμος» έμμετρα ποιητικά κείμενα: «Ορφέας», «Απόλλων», «Η Αρπαγή της Περσεφόνης», «Δευκαλίωνας και Πύρρα», «Το Αόρατο Δίχτυ».
Έχει μεταφράσει τα έργα «Περλιμπλίν και Μπελίσα» του F. G. Lorka, είκοσι τέσσερα σονέτα του W. Shakespeare, την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και το «Όνειρο Θερινής Νυκτός» του Shakespeare για παραστάσεις εφηβικού θεάτρου.
Παίζει κιθάρα, μαντολίνο, πανδουρίδα (αρχαιοελληνικό όργανο) και κρουστά.
Συνθέτει μουσική για θεατρικές παραστάσεις και για τo συγκρότημα Dead Poets.
Έχει δημιουργήσει και ανεβάσει παραστάσεις θεάτρου από παιδιά για παιδιά σε σχολεία και ιδιωτικές ομάδες, σε όλη την Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου