Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

Πως εξελίσσεται η τηλεκπαίδευση στη Μαγνησία, σύμφωνα με όσα μας ανέφερε ο κ. Σ. Σαβελίδης


Καθημερινή είναι η επικοινωνία των μελών του Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων, με άλλους γονείς , όπως και μέλη συμβουλίων σχολείων της περιοχής, όπως συχνή είναι η τηλεφωνική και διαδικτυακή επικοινωνία με τους προϊσταμένους εκπαίδευσης και των δύο βαθμίδων, για ζητήματα που αφορούν στην τηλεκπαίδευση, σε προβλήματα που παρατηρούνται, τις ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, θέματα που έχουν να κάνουν με τα μαθήματα, την ύλη, τις εξετάσεις κ.λ.π. Παράλληλα, υπάρχει συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων , ιδεών και προτάσεων, για μια σειρά θεμάτων που αφορούν στη νέα πλέον πραγματικότητα του "Μένουμε στο Σπίτι". 


Παρακάτω, παραθέτουμε στοιχεία της επικοινωνίας που είχε ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Βόλου Ηλίας Κουτσερής, με τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας κ. Σωκράτη Σαβελίδη:


Συνεχίζεται στη Μαγνησία η τηλεκπαίδευση με περίπου 7000 εικονικές τάξεις και τη συμμετοχή 12.000 περίπου μαθητών, όπως ανέφερε ο κ. Σωκράτης Σαβελίδης, διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.                                         Την Τετάρτη, ξεκίνησε πιλοτικά η παράδοση μαθήματος με live streaming μέσω καναλιού της ΔΔΕ, για μαθητές πρόσφυγες και ρομά.
Σύμφωνα με τον διευθυντή, η διαδικασία διευρύνεται με καινούργια μαθήματα, που είναι παραπάνω από τα τυπικά, ενώ οι εκπαιδευτικοί δουλεύουν στις πλατφόρμες, προετοιμάζοντας μαθήματα, στέλνοντας ηλεκτρονικά ασκήσεις και εκπαιδευτικό υλικό στους μαθητές τους.
Ο κ. Σαβελίδης είπε, ότι οι μαθητές όλο και περισσότερο συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση και τους συνεχάρη, όπως και στους γονείς που ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να συμμετάσχουν.                                                                                      
Ο διευθυντής εξήγησε, ότι η συμμετοχή των μαθητών γίνεται είτε με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, είτε με tablets και κινητά τηλέφωνα και σε ελάχιστες περιπτώσεις με σταθερό τηλέφωνο για κάποιους μαθητές που δεν έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο. (Η Ένωση γνωστοποίησε στον κ. Σαβελίδη, πως εάν υπάρξει συγκεκριμένη ανάγκη που δε μπορεί να καλυφθεί άμεσα από άλλον φορέα, να εξεταστεί η δυνατότητα βοήθειας από την Ένωση).

Για πρόσφυγες και μαθητές ρομά

Την Τετάρτη, ξεκίνησε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας κάτι πρωτοποριακό, που αφορά την τηλεκπαίδευση των προσφύγων και των ρομά μαθητών.
Ο κ. Σαβελίδης είπε ότι οι μαθητές που δεν γνωρίζουν καλά τα Ελληνικά ή γνωρίζουν μόνο να μιλούν και όχι να γράφουν, παρακολουθούν μαθήματα των τάξεων υποδοχής ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας), υπάρχουν αρκετές τέτοιες τάξεις στη Μαγνησία και εκεί υπάρχουν πρόσφυγες και ρομά μαθητές.
«Οι μαθητές αυτοί, θα μπορούσαν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση, αλλά δυσκολεύονται ιδιαίτερα, γιατί δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. Έτσι, σκεφτήκαμε στη Μαγνησία να κάνουμε ένα τρίτο είδος τηλεκπαίδευσης, μέσω καναλιού της ΔΔΕ, που δημιουργήθηκε γι’ αυτό το σκοπό, σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπου με την τεχνική live streaming, την ώρα που διδάσκει ο εκπαιδευτικός, από τα κινητά τους τηλέφωνα ή τις τηλεοράσεις smart όσοι διαθέτουν, οι μαθητές πρόσφυγες ή ρομά, μπορούν να παρακολουθήσουν το μάθημα», εξήγησε ο διευθυντής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόγραμμα θα δουλέψει πιλοτικά μέχρι την Παρασκευή, η ΔΔΕ ελπίζει σε θετικά αποτελέσματα, ώστε να γίνει πρόταση καλής πρακτικής στο υπουργείο Παιδείας.
Καταγραφή των αναγκών

Αναφορικά με τις πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Σαβελίδης είπε ότι έχουν αναβαθμιστεί σε πολύ καλό βαθμό, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιηθούν τα παράπονα εκπαιδευτικών και μαθητών, ενώ την Τρίτη οι διευθυντές των σχολικών μονάδων έλαβαν εγκύκλιο από το υπουργείο που ζητούσε να σημειώσουν τις ανάγκες των μαθητών και εκπαιδευτικών σε laptops ή tablets και να γνωστοποιηθούν στο υπουργείο μέσω της ΔΔΕ.
Ήδη οι ανάγκες έχουν καταγραφεί και θα αποσταλούν στο υπουργείο, όπως ζητήθηκε. 
Από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επισημάνθηκε πως πάνω από 7.500 είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τάμπλετ ή λάπτοπ, που έχουν ζητήσει Γυμνάσια και Λύκεια για τη συνδρομή της μαθησιακής διαδικασίας σε μαθητές, ενώ η βοήθεια θα αφορά και τους καθηγητές. Πρόσθεσε πως «το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας θα έπρεπε να προσδιορίζει τα κριτήρια, για να ξέρουν οι διευθυντές των σχολείων πότε θα πρέπει να ζητήσουν υπολογιστές για τους μαθητές τους, αλλά και τους εκπαιδευτικούς. 

      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου