Τρίτη 21 Απριλίου 2020

ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας: Ο ρόλος των γονέων στην τηλεκπαίδευση των παιδιών


Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Βόλου, συνεχίζει τις συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς και παράγοντες της σχολικής εκπαίδευσης, προσπαθώντας να καταγράψει προς όφελος των γονέων και των παιδιών, όλως τις σχετικές εξελίξεις. Πρόσφατα, ο πρόεδρος του Δ.Σ. Ηλίας Κουτσερής, συνομίλησε με τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου Πληροφορικής του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, κ. Αλέξανδρο Καπανιάρη. 

Οι εκπαιδευτικοί έκαναν αγώνα δρόμου για να μπορέσουν να προσαρμοστούν στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, ωστόσο και οι γονείς καλούνται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο για τα παιδιά τους. Σύμφωνα με τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου Πληροφορικής του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας, Αλέξανδρο Καπανιάρη, υπάρχει διαδικτυακή ενημερωτική δράση για τους γονείς μέσω του Youtube.
Αναφερόμενος σε πρόσφατη διαδικτυακή συζήτηση, τόνισε ότι έγινε όπως τόνισε ο κ. Καπανιάρης, για να ενημερωθούν οι γονείς για το τι κάνουν οι μαθητές και τι κάνουν οι εκπαιδευτικοί για να παρακολουθούν τους διδασκόμενους. Επίσης, ειδικοί μίλησαν για το δημιουργικό διαδίκτυο και τι μπορούν να κάνουν γονείς και παιδιά μέσω συγκεκριμένων εφαρμογών. «Το θέμα είναι, κατά πόσο οι γονείς έχουν χρόνο και όρεξη για να ασχοληθούν και να συνεργαστούν με τα παιδιά. Πρέπει να μάθουν και να εκπαιδευτούν με τα παιδιά που ξέρουν περισσότερα και ασχολούνται με το διαδίκτυο σε πολλούς τομείς. Δεν γίνεται συνεργασία μόνο με απαγορεύσεις από την πλευρά των γονέων» υπογράμμισε ο κ. Καπανιάρης.

«Η δια ζώσης διαδικασία, είναι αναντικατάστατη»

Ωστόσο σημείωσε ότι το βασικό πρόβλημα εντοπίζεται στον αριθμό των συσκευών σε κάθε νοικοκυριό, με γονείς και παιδιά να πρέπει να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. «Η εξ  αποστάσεως εκπαίδευση είναι βέβαια κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της Ελλάδας και υπάρχει μία μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών που μέσα σε τρεις ημέρες αναγκάστηκε να μεταβεί σε ένα σύστημα που θέλει χρήματα και χρόνια. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μία διαφορετική κουλτούρα στα εργαλεία, το περιεχόμενο και τη διαδικασία. Μία γενιά εκπαιδευτικών που δεν ήταν κοντά σ’ αυτήν την κουλτούρα προσπάθησε να σταθεί δίπλα στα παιδιά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καπανιάρης, τονίζοντας το ενδιαφέρον που έδειξαν οι εκπαιδευτικοί για τη διαδικασία και για τους μαθητές τους.
Αφού γίνεται προσπάθεια να λυθούν τα τεχνικά προβλήματα έρχεται η σειρά των ποιοτικών χαρακτηριστικών. «Τώρα κοιτάμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, γιατί η εξ αποστάσεως διαδικασία είναι τελείως διαφορετική. Τώρα, τίθεται θέμα αξιοποίησης με σωστά βήματα, με σωστό εξοπλισμό και σε ένα διαφορετικό μοντέλο. Η δια ζώσης διαδικασία πάντως, είναι αναντικατάστατη» σημείωσε μεταξύ άλλων ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου Πληροφορικής του ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου