Μια προσέγγιση στα όσα προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας με αφορμή την επανέναρξη των σχολείων επιχείρησε η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δ. Βόλου, τόσο μέσα από έγγραφα που αποστέλλει, όσο και μέσα από συνομιλίες με αρμόδιους παράγοντες και φορείς της εκπαίδευσης, εκφράζοντας συνεχώς την ανησυχία των γονέων.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Ηλίας Κουτσερής, είχε δημόσια συνομιλία με την Υφυπουργό Παιδείας και υπεύθυνη για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κ. Σοφία Ζαχαράκη πάνω στα πρώτα ερωτήματα που προέκυψαν μετά από τις επίσημες ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας. Ακολουθούν οι ερωτήσεις και απαντήσεις που τέθηκαν:
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Ηλίας Κουτσερής, είχε δημόσια συνομιλία με την Υφυπουργό Παιδείας και υπεύθυνη για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κ. Σοφία Ζαχαράκη πάνω στα πρώτα ερωτήματα που προέκυψαν μετά από τις επίσημες ανακοινώσεις της Υπουργού Παιδείας. Ακολουθούν οι ερωτήσεις και απαντήσεις που τέθηκαν:
Ήταν αρκετές και όντως καθησυχαστικές οι
εισηγήσεις των επιστημόνων που σας οδήγησαν στο άνοιγμα των σχολείων; Γιατί
καταλαβαίνετε, ότι η ανησυχία γονέων και εκπαιδευτικών, είναι μεγάλη και
από την ΟΛΜΕ χρησιμοποιήθηκε ακόμη και ο όρος «πείραμα».
Δεν θα μπορούσα ποτέ, να υιοθετήσω τη λέξη «πείραμα»,
ειδικά όταν μιλάμε για τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς μας. Κανείς δεν θα
ρίσκαρε την υγεία και τη μέριμνα γι’ αυτό, που από την αρχή αυτής της μεγάλης
περιπέτειας και η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε
ως προτεραιότητα και αυτό είναι η υγεία μας. Η αντιμετώπιση ενός ιού, που με τη
λήψη πολλών προληπτικών, πολλές φορές και καθ’ υπερβολή όπως κάποιοι τα
αποκάλεσαν, μέτρων, όπως ήταν και η συνολική αναστολή των σχολείων,
στόχευσε σε ένα πράγμα.
Να περάσουμε όλοι, όσο γίνεται, με μεγαλύτερη δύναμη και αυτοπεποίθηση, κυρίως με προστασία της υγείας, αυτή την γέφυρα και βέβαια με τις απώλειες, τις οποίες είχαμε για τον καθένα ξεχωριστά, που αισθανόμαστε, τη θλίψη την ξεχωριστή κι όμως από τις μικρότερες απώλειες που έχουν υπάρξει σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε χώρες που χτυπήθηκαν από τον ιό, πήγαμε στην επόμενη ημέρα.
Γιατί λέω, ότι κανείς δεν μπορεί να το αποκαλέσει πείραμα; Γιατί πρώτα απ’ όλα πρόκειται για μία ομόφωνη απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας κι από την αρχή ακολουθήσαμε πιστά αυτές τις οδηγίες. Δεν είμαστε πνευμονολόγοι, δεν είμαστε λοιμωξιολόγοι, αλλά είμαστε υπεύθυνοι για την καλή τήρηση κανόνων.
Να περάσουμε όλοι, όσο γίνεται, με μεγαλύτερη δύναμη και αυτοπεποίθηση, κυρίως με προστασία της υγείας, αυτή την γέφυρα και βέβαια με τις απώλειες, τις οποίες είχαμε για τον καθένα ξεχωριστά, που αισθανόμαστε, τη θλίψη την ξεχωριστή κι όμως από τις μικρότερες απώλειες που έχουν υπάρξει σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε χώρες που χτυπήθηκαν από τον ιό, πήγαμε στην επόμενη ημέρα.
Γιατί λέω, ότι κανείς δεν μπορεί να το αποκαλέσει πείραμα; Γιατί πρώτα απ’ όλα πρόκειται για μία ομόφωνη απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας κι από την αρχή ακολουθήσαμε πιστά αυτές τις οδηγίες. Δεν είμαστε πνευμονολόγοι, δεν είμαστε λοιμωξιολόγοι, αλλά είμαστε υπεύθυνοι για την καλή τήρηση κανόνων.
Η απόφαση λήφθηκε μετά από ομόφωνη απόφαση των
ειδικών και θέλω να σταθώ σε ένα άλλο επίπεδο, γιατί εδώ στο Υπουργείο Παιδείας
«θεραπεύουμε» τα θέματα της Παιδείας και της εκπαίδευσης. Έχει να κάνει και με
την επαναφορά και την επανασύνταξη των παιδιών μας και με την σχολική τάξη, που
είναι πολλή σημαντική, ειδικά για τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, που έχουν μπροστά
τους και τη μεγάλη δοκιμασία.
Άρα δεν ήταν μία λύση ανάγκης; Θα
έχει περιεχόμενο και αποτέλεσμα θεωρείτε, η απόφαση για επιστροφή των
παιδιών στο σχολείο;
Πιστεύω ότι είναι μια βασική προϋπόθεση για μια
επιστροφή σε μια νέα κανονικότητα, σε μια νέα πραγματικότητα, γιατί κανείς δεν μπορεί να πει ότι είναι
κάτι κανονικό, όταν μιλάμε για τάξεις που είναι «σπασμένες» στο μισό ή και
λιγότερο. Δεν είναι κανονικό όταν μιλάμε για τόσο μεγάλη απόσταση ως ορίζεται
στα υπόλοιπα μέρη και εντός της σχολικής τάξης. Δεν είναι κανονικό, όταν
ξέρουμε ότι πολλά παιδιά μας και πολλοί εκπαιδευτικοί δεν θα μπορέσουν εν τέλει
να πάνε, γιατί δικαιολογημένα ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή οι οικογένειές τους,
είναι στις ευπαθείς ομάδες.
Όμως είναι η δυνατότητα και για παιδιά, που δεν
είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση, να μην είχαν
υπολογιστή, να μην μπόρεσαν αυτό τον καιρό να επωφεληθούν αυτής της δυνατότητας
που δόθηκε, είναι ευκαιρία να πάνε, να ξαναβρούν τη δασκάλα τους, τον δάσκαλό
τους, τον εκπαιδευτικό τους, την καθηγήτρια, τον καθηγητή και να λύσουν απορίες
για πράγματα, ειδικά στην Γ’ Λυκείου, που τους είναι βασικά και βέβαια να
επανασυνδεθούν και το λέω αυτό έχοντας καλή εικόνα και από το κομμάτι της
ψυχολογικής επέκτασης της όλης διαδικασίας, με την τάξη και τη σχολική
πραγματικότητα.
Όμως, το «σπάσιμο» των τμημάτων, σε άλλες χώρες,
γίνεται σε μονοψήφιο αριθμό, στη χώρα μας, σε διψήφιο, όπως επίσης η δια
ζώσης διδασκαλία με την εξ αποστάσεως που θα επιλέξουν κάποιοι μαθητές κατ΄
ανάγκην, δεν μπορεί να τύχουν της ίδιας αντιμετώπισης...
Είναι υπαρκτά τα προβλήματα και οι προβληματισμοί
είναι εύλογοι. Γιατί ξέρει πολύ καλά ο εκπαιδευτικός και το ξέρει και το παιδί
που πηγαίνει στο ελληνικό σχολείο, ότι είναι εντελώς διαφορετική η διαδικασία
την οποία εισπράττει και απολαμβάνει μέσα στη δια ζώσης εκπαίδευση. Είναι «μαγικό»
αυτό που γίνεται και είναι πολύ διαδραστικό και ζωντανό. Από την άλλη όμως, οφείλουμε να πούμε κι ένα μεγάλο μπράβο σ’
αυτούς που έβαλαν πλάτη όλο αυτό τον καιρό κι
έκαναν πράξη και την τηλεκπαίδευση και είναι οι εκπαιδευτικοί, τα παιδιά και οι
γονείς τους, γιατί έρχονται οι γονείς να παίξουν ένα πολλαπλό ρόλο αυτό τον
καιρό της παραμονής των παιδιών στο σπίτι.
Πρέπει να πιστωθούν όλοι και το Υπουργείο Παιδείας,
αυτή την προσπάθεια και τα αποτελέσματα και τα παιδιά μας, που ήδη ήξεραν
καλύτερα το διαδίκτυο και τα εργαλεία του, να μπορούν να κάνουν αυτή τη στιγμή
ασύγχρονη και σύγχρονη εκπαίδευση, αλλά και οι εκπαιδευτικοί μας έπρεπε να επιμορφωθούν, καμιά φορά με τρόπο
απότομο και τους ευχαριστώ για την υπομονή και την επιμονή, που έδειξαν για
τα εργαλεία της τηλεκπαίδευσης. Από την άλλη όμως, δίνονται επιλογές και έτσι
μπορεί να προωθηθεί καλύτερα η έννοια της ισότητας ευκαιριών για κάθε μαθήτρια
και μαθητή.
Καθώς αναφερθήκατε μόλις, σε επιλογές
και ισότητα ευκαιριών, για κάποιους μαθητές που προς το παρόν μένουν σπίτι (είτε
του δημοτικού, είτε των ευπαθών ομάδων) και δεν έχουν στο σπίτι υπολογιστή, το
Υπουργείο σκέφτεται τελικά να προχωρήσει και σε κάποια χορηγία; Δεν είναι δυνατόν να έχουμε όλοι στα σπίτια μας ικανό αριθμό υπολογιστών...
Ξέρουμε καλά καταρχήν, ότι στους γονείς των παιδιών
του Δημοτικού, επεκτείνεται η άδεια ειδικού σκοπού, επίσης για εκπαιδευτικούς
που έχουν παιδιά στο Δημοτικό, έχουν κι αυτοί την άδεια, έτσι ώστε να μην
επιστρέψουν στο σχολείο. Επίσης για τους γονείς που τα παιδιά πηγαίνουν στο
Γυμνάσιο θα έχουν δυνατότητα να παίρνουν άδεια ειδικού σκοπού την ημέρα που τα
παιδιά είναι στο σπίτι και όχι στο σχολείο. Παρακολουθώ πολύ κοντά τη σχολική
τάξη. Βλέποντας ανά την Ελλάδα, πραγματικά με χαροποιεί το γεγονός, ότι πάρα
πολλές δασκάλες και δάσκαλοι και ειδικότητες μπήκαν και με τις αρχικές
δυσκολίες, αλλά και με τη δυσκολία του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, που ξέρω
ότι τους παίδεψε για να εγγραφούν κι αυτοί και τα παιδιά, αλλά όμως αυτή τη
στιγμή πάνω από 1.100.000 παιδιά είναι εγγεγραμμένα στο Πανελλήνιο Σχολικό
Δίκτυο και πάνω από 165.000 εκπαιδευτικοί. Αυτό είναι πλούσια παρακαταθήκη για
την επόμενη ημέρα.
Άρα αυτή τη στιγμή και τα παιδιά μπορούν να συνεχίσουν το Δημοτικό μέσα από την ασύγχρονη, με τις εργασίες που στέλνει η δασκάλα. Με την σύγχρονη, με την εκπαιδευτική τηλεόραση που ενεργοποιήσαμε με την εθελοντική παρουσία εκπαιδευτικών κι έχω γίνει γνώστρια πάρα πολλών πρωτοβουλιών ανά σχολείο και ανά περιοχές, που κάποιο παιδί μπορεί να μην έχει πρόσβαση σε δίκτυο, πολλές φορές του πάνε στο σπίτι και το υλικό.
Θα συνεχίσουμε με αυτό τον τρόπο, όμως το Υπουργείο προχώρησε ήδη στο θέμα των tablets και των laptop με πάρα πολλές δωρεές που έχουν έρθει και ήδη έχουν πάει σε πολλά μέρη της Ελλάδος, αλλά κυριότερα με ένα μεγάλο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, το οποίο ξεκίνησε τον τελευταίο μήνα, για να μπορέσουμε να εξοπλιστεί το κάθε σχολείο.
Το να μπορέσει να καλυφθεί κάθε παιδί με tablet και laptop αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι είναι πολύ πιο δύσκολο. Αλλά όμως με τον πρώτο διαμοιρασμό που έχει γίνει με κριτήρια κατά τόπους, νομίζω ότι θα μπορέσουμε σιγά σιγά να καλύψουμε βασικές ανάγκες και να δούμε μετά, τι άλλα δημοσιονομικά εργαλεία ή εργαλεία από ευρωπαϊκούς πόρους υπάρχουν, γι’ αυτό το ζήτημα.
Άρα αυτή τη στιγμή και τα παιδιά μπορούν να συνεχίσουν το Δημοτικό μέσα από την ασύγχρονη, με τις εργασίες που στέλνει η δασκάλα. Με την σύγχρονη, με την εκπαιδευτική τηλεόραση που ενεργοποιήσαμε με την εθελοντική παρουσία εκπαιδευτικών κι έχω γίνει γνώστρια πάρα πολλών πρωτοβουλιών ανά σχολείο και ανά περιοχές, που κάποιο παιδί μπορεί να μην έχει πρόσβαση σε δίκτυο, πολλές φορές του πάνε στο σπίτι και το υλικό.
Θα συνεχίσουμε με αυτό τον τρόπο, όμως το Υπουργείο προχώρησε ήδη στο θέμα των tablets και των laptop με πάρα πολλές δωρεές που έχουν έρθει και ήδη έχουν πάει σε πολλά μέρη της Ελλάδος, αλλά κυριότερα με ένα μεγάλο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, το οποίο ξεκίνησε τον τελευταίο μήνα, για να μπορέσουμε να εξοπλιστεί το κάθε σχολείο.
Το να μπορέσει να καλυφθεί κάθε παιδί με tablet και laptop αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι είναι πολύ πιο δύσκολο. Αλλά όμως με τον πρώτο διαμοιρασμό που έχει γίνει με κριτήρια κατά τόπους, νομίζω ότι θα μπορέσουμε σιγά σιγά να καλύψουμε βασικές ανάγκες και να δούμε μετά, τι άλλα δημοσιονομικά εργαλεία ή εργαλεία από ευρωπαϊκούς πόρους υπάρχουν, γι’ αυτό το ζήτημα.
Θα καταφέρετε να ανταποκριθείτε ως
Υπουργείο όμως και σε ένα κρίσιμο σημείο «κλειδί», ως προς την καθαριότητα των
σχολικών αιθουσών; Γιατί αυτό αποτελεί και πάγιο αίτημα όλων μας, αλλά… δεν
υπάρχουν αρκετές καθαρίστριες- καθαριστές. Σε ότι έχει να κάνει επίσης, με τα πράγματα
της προσωπικής υγιεινής που θα πρέπει να βρίσκονται στα σχολεία, θα υπάρχουν;
Έχει ληφθεί μέριμνα;
Θα υπάρξουν παρεμβάσεις στο θέμα των καθαριστριών
γιατί αντιλαμβανόμαστε ότι το καθάρισμα πρέπει να είναι πολύ πιο επισταμένο, προσεκτικό
και συχνό. Το άλλο θέμα, είναι αυτό των αντισηπτικών που θα πρέπει να υπάρχουν
σε όλα τα σχολεία. Θα δούμε τις οδηγίες, συγκεκριμένες και αναλυτικές για κάθε
σχολική μονάδα , ο διευθυντής κάθε σχολείου θα έχει τις οδηγίες προγενέστερα
από τις ημερομηνίες έναρξης, αλλά θα υπάρχουν οδηγίες και για παιδιά, δασκάλους
και γονείς και οδηγίες που δεν έχουν να
κάνουν μόνο με την τήρηση των κανόνων υγιεινής, αλλά και οδηγίες ψυχολογικής
στήριξης και ενδυνάμωσης των παιδιών. Θα υπάρχει ψηφιακό υλικό και οπτικοακουστικό
υλικό, βίντεο δηλαδή, έτσι ώστε να είναι πολύ πιο εύκολη η οπτικοποίηση των
γραπτών κανόνων που δουλεύουμε με τον ΕΟΔΥ.
Με τους μισθωτές των κυλικείων στα σχολεία τι θα κάνετε;
Το θέμα των κυλικείων, είναι ένα θέμα που αφορά και
το Υπουργείο Εσωτερικών κι όχι μόνο το Παιδείας. Αλλά διαβάζουμε τις προτάσεις
τους να δούμε τι περιθώρια υπάρχουν , ξέρω ότι υπάρχουν ζητήματα που έχουν να
κάνουν με τα μισθώματα, προφανώς οι άνθρωποι έχουν υποστεί μία μεγάλη αλλαγή ως
προς τον προγραμματισμό και στα υπολογισμένα έσοδα. Θα δω και με την Υπουργό και με το Υπουργείο Εσωτερικών οποιεσδήποτε
ρυθμίσεις που θα μπορούσαν να γίνουν.
Πάντως δεν πρόκειται για μια επιστροφή «πείραμα», αλλά είναι μια επιστροφή γιατί τα πήγαμε καλά ως χώρα και βέβαια όσα μέτρα λαμβάνονται το έχουν πει και οι αρμόδιοι και οι κ. κ. Τσιόρδας και Χαρδαλιάς, θα αξιολογούνται κι οποιοδήποτε μέτρο χρειάζεται να θεραπευτεί ή να αποσυρθεί, θα γίνεται.
Πάντως δεν πρόκειται για μια επιστροφή «πείραμα», αλλά είναι μια επιστροφή γιατί τα πήγαμε καλά ως χώρα και βέβαια όσα μέτρα λαμβάνονται το έχουν πει και οι αρμόδιοι και οι κ. κ. Τσιόρδας και Χαρδαλιάς, θα αξιολογούνται κι οποιοδήποτε μέτρο χρειάζεται να θεραπευτεί ή να αποσυρθεί, θα γίνεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου