Συνεχίζονται οι συνομιλίες μας με τους αρμόδιους φορείς και οι αναζητήσεις διευκρινήσεων από τους αρμόδιους φορείς για τα εκπαιδευτικά θέματα, προκειμένου όλοι μας, και ως γονείς, να διαμορφώνουμε την καλύτερη δυνατή άποψη.
Συνομιλώντας με τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων, Ηλία Κουτσερή ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θεόδωρος Τσούχλος
επεσήμανε πως η Ομοσπονδία είχε προτείνει την επαναλειτουργία μόνο της
Γ΄Λυκείου και αναφέρει όλα τα προβλήματα και τους ενδοιασμούς της εκπαιδευτικής
κοινότητας στα νέα δεδομένα που δημιουργούνται.
Συγκεκριμένα, διαφορετική
απόφαση από την πρόταση της ΟΛΜΕ για άνοιγμα μόνο της Γ Λυκείου έλαβε το
Υπουργείο Παιδείας με τον κ. Τσούχλο να σχολιάζει χαρακτηριστικά πως «η Υπουργός
θέλει να παρουσιάσει ότι όλα έχουν λυθεί κι ότι ξαφνικά ή στις 11 Μαΐου ή στις
18 Μαΐου οι τάξεις θα είναι έτοιμες να υποδεχτούν τους μαθητές».
Οι
προβληματισμοί και οι ενδεχόμενοι σκόπελοι που θα αντιμετωπίσουν οι
εκπαιδευτικοί είναι αρκετοί, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, με το πρώτο
σημείο, αυτό του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.
«Αυτό που με προβληματίζει υγειονομικά είναι ότι
ακούγαμε στην Ευρώπη, η αραίωση είναι με μονοψήφιο αριθμό, δηλαδή 7-8 μαθητές
το πολύ. Τώρα βλέπουμε ότι το Υπουργείο μιλά για μέχρι 15 κι αυτό γιατί σε
πολλά σχολεία έχουμε πλησιάσει τον αριθμό 30.
Το Υπουργείο Παιδείας
γνωρίζοντας ότι ο μονοψήφιος αριθμός οδηγούσε σε τριχοτόμηση των τάξεων και όχι
σε διχοτόμηση, προχώρησε σ’ αυτό γιατί μετά δεν θα έφταναν οι αίθουσες και οι
εκπαιδευτικοί, για να γίνει μάθημα», τόνισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας πως τα
υπεράριθμα τμήματα ήταν ένα θέμα που πάντα η ΟΛΜΕ καυτηρίαζε.
Μια δύσκολη εξίσωση που καλούνται να λύσουν οι
εκπαιδευτικοί είναι η ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία με την εξ’ αποστάσεως για
μαθητές που θα συνεχίσουν για ειδικούς λόγους, τα μαθήματα από το σπίτι.
«Είπε η Υπουργός ότι την ίδια στιγμή που θα γίνεται
η διδασκαλία μέσα στην τάξη, θα παρουσιάζεται το μάθημα στα παιδιά που θα είναι
εξ αποστάσεως, στις οικίες τους. Δεν είναι εύκολο να γίνει αυτό, δηλαδή ο
διπλός εκπαιδευτικός ρόλος. Γιατί είναι διαφορετικό να είσαι ακίνητος και
καθήμενος και να παρουσιάζεις το μάθημα στα παιδιά μέσω του υπολογιστή, κι άλλο
να κάνεις μάθημα δια ζώσης που θα πρέπει να σηκωθείς, να γράψεις στον πίνακα,
να κινηθείς και να σε χάνουν τα άλλα παιδιά που είναι στον υπολογιστή»,
επεσήμανε ο κ. Τσούχλος, ο οποίος έθεσε και το ζήτημα του ίντερνετ που για να
γίνει η ταυτόχρονη εκπαίδευση, χρειάζεται σε όλες τις αίθουσες σύνδεση, πράγμα
που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σε όλα τα σχολεία.
Καθαριότητα
σχολείων και ευπαθείς ομάδες
Στους προβληματισμούς της εκπαιδευτικής κοινότητας,
προστίθενται κι άλλα ζητήματα, όπως αυτό της καθαριότητας των σχολικών
αιθουσών, του εφοδιασμού των απαραίτητων της προσωπικής υγιεινής, αλλά των
ευπαθών ομάδων που μπορεί να είναι είτε μαθητές , είτε εκπαιδευτικοί.
Ο κ. Τσούχλος τόνισε, πως θα πρέπει να επιστρέψουν
στα σχολεία οι καθαριστές και οι καθαρίστριες που οι Δήμοι αυτό το διάστημα
τους αξιοποίησαν σε άλλους τομείς, ενώ αναρωτήθηκε τι θα γίνει με τη σχολική
καθημερινότητα από άποψη υγιεινής.
« Το κράτος μπορεί να καλύψει
όλα αυτά που λέει; Θέλει απολυμάνσεις, καθαρισμούς, αντισηπτικά, γάντια,
μάσκες. Αυτά είναι μια υποδομή που… είναι θεωρητική. Το Υπουργείο Εσωτερικών
διαχειρίζεται χρήματα, πρέπει να δώσει στους Δήμους για να καλύψουν τα έξοδα»,
ενώ σε ότι αφορά τις ευπαθείς ομάδες, ο ίδιος ανέφερε πως θα υπάρχουν παιδιά με προβλήματα υγείας, με γονείς
ασθενείς, ή που συμβιώνουν με τους παππούδες του ή και ακόμη παιδιά που οι
γονείς θα φοβηθούν να τα στείλουν στο σχολείο.
Επιπλέον ανέφερε τον προβληματισμό του και για
εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, ανεξαρτήτου ηλικίας αλλά και
για εκείνους που θα πρέπει να επιστρέψουν στα σχολεία των νησιών.
Σε ότι αφορά στην κριτική που έχει γίνει αυτές τις
ημέρες ότι θα είναι ένα πείραμα το άνοιγμα των σχολείων, ο κ. Τσούχλος είπε
χαρακτηριστικά πως «Ο όρος πείραμα
μπορεί να είναι σκληρός, φοβάμαι ότι είναι πραγματικός. Οι ειδικοί άλλαξαν
πλεύση σε ότι αφορά τις εκτιμήσεις τους. Εύχομαι και ελπίζω αυτή η πλεύση να
είναι μέσα στα όρια της γνώσης, γιατί στους γιατρούς έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη
γιατί από αυτούς κρέμεται η ζωή μας. Ο πιο σημαντικός πυλώνας αυτού του
κοινωνικού κράτους είναι η υγεία και τώρα φάνηκε. Είμαι βέβαιος ότι οι
επιστήμονες έχουν δώσει την καλύτερη εισήγηση, αλλά το σίγουρο είναι, ότι η
τελική απόφαση ανήκει στην πολιτική ηγεσία».
Τέλος, ο κ. Τσούχλος σχολίασε την απόφαση του
Υπουργείου να προωθήσει νομοσχέδιο που φέρνει πολλές αλλαγές στην εκπαίδευση,
επισημαίνοντας πως « η υπουργός κατέβασε ένα νομοσχέδιο που καταστρατηγεί τα
συνταγματικά δικαιώματα και την ελεύθερη βούληση, την ελεύθερη διακίνηση των
ιδεών», ενώ τόνισε πως θα μπορούσε το Υπουργείο να ανοίξει τα σχολεία και μετά
από ένα μήνα να ψηφίσει το νομοσχέδιο, δίδοντας χρόνο και στους εκπαιδευτικούς
να ενημερωθούν περί αυτού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου