Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019

«Η γνώση δεν έχει μόνο διαδικασία κτήσης αλλά χρειάζονται και τεχνικές διατήρησης»




Όπως τονίστηκε στην εκδήλωση «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω καλύτερα»
«Η γνώση δεν έχει μόνο διαδικασία κτήσης αλλά χρειάζονται και τεχνικές διατήρησης», τονίστηκε μεταξύ άλλων, πολλών και σημαντικών συμπερασμάτων, στην εκδήλωση «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω καλύτερα», που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 7 Δεκεμβρίου.                              
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, «όσοι  βρεθήκαμε στην εκδήλωση των  φροντιστηρίων «ΠΑΙΔΕΙΑ – ΙΩΝΙΑ» στο αμφιθέατρο Σαράτση του Πανεπιστημίου γίναμε μύστες μιας αποκάλυψης. Ο συγγραφέας - φυσικός Γιώργος Παναγιωτακόπουλος αποκάλυψε σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, πράγματα που πάντα υποψιαζόμαστε αλλά δεν μπορoύσαμε να αποκρυσταλλώσουμε. Οπλισμένος με ένα συμπύκνωμα έρευνας, γνώσης και μεταδοτικότητας, ο ομιλητής -χωρίς να απευθύνει ούτε ένα πρέπει- έπεισε για όσα μας αποκάλυψε.
Για τον μαθητή:  Η πειθώ με επιχειρήματα και με απλά αλλά συγκλονιστικά παραδείγματα μπορεί να κερδίσει την αποδοχή και του πιο κακόπιστου.  Η γνώση δεν έχει μόνο διαδικασία κτήσης αλλά χρειάζονται και τεχνικές διατήρησης.  Η επανάληψη είναι «μήτηρ πάσης μαθήσεως» .  Η πολυδιάσπαση της προσοχής ακυρώνει την προσπάθεια να καταφέρουμε δύο ή περισσότερα πράγματα ταυτόχρονα (μελέτη + π.χ. ενασχόληση με το κινητό).  Ο  ύπνος είναι ένας σύμμαχος στην διαδικασία μάθησης. 
Για τον δάσκαλο:  Να είναι προβλέψιμος. Να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών στην τάξη, ώστε να υπάρχει αδιάσπαστη προσοχή, να χρησιμοποιεί οπτικοακουστικό υλικό και παραδείγματα.  Να ελέγχει αν η κατανόηση ενός αντικειμένου έγινε πραγματική γνώση. Να κάνει διαρκή αξιολόγηση των μαθητών, ΤΕΣΤ  (χωρίς βαθμολογική αξιολόγηση).  Να βοηθάει τους μαθητές να επισημαίνουν και να διορθώνουν τα λάθη τους.  Να μοιράζει την δουλειά σε μικρότερες ενότητες περιλαμβάνοντας και προηγούμενα θέματα.  Να υπογραμμίζει λέξεις-κλειδιά. Πραγματικά όσα ακούσαμε ήταν χρυσός!»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου