Με εισαγωγή
νομοθετικής ρύθμισης από το υπουργείο Παιδείας και μετά από αιτήματα γονέων και της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Βόλου
Υπόμνημα
για τη δωρεάν μεταφορά μαθητών των ΕΠΑΛ, απέστειλε η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μαγνησίας προς την υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη. Το υπόμνημα
αναφέρεται στη μεταφορά μαθητών ΕΠΑΛ σχετικά με το όριο των 4000 μέτρων απόστασης
του Σχολείου από την κατοικία τους, προτείνεται η δωρεάν μεταφορά των μαθητών
των ΕΠΑΛ ανεξάρτητα της απόστασης αυτής, ενώ αναφέρονται προβληματισμοί και
προτάσεις για τη δωρεάν μετακίνηση μαθητών ΕΠΑΛ και σε άλλες περιπτώσεις. Σημειώνεται, ότι το θέμα εξετάστηκε μεταξύ άλλων και σε πρόσφατη συνάντηση του Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων, με τον προϊστάμενο Δ.Δ.Ε. Μαγνησίας κ. Σωκράτη Σαβελίδη, ενώ αίτημα εστάλη στο υπουργείο και από την Ένωση Συλλόγων Γονέων Βόλου.
Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προτείνει:
1. Την εισαγωγή ειδικής νομοθετικής
ρύθμισης ώστε οι μαθητές των ΕΠΑΛ να μεταφέρονται δωρεάν στα Σχολεία τους,
ανεξαρτήτως χιλιομετρικής απόστασης της κατοικίας τους από το Σχολείο.
2. Το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης να
ανεξαρτητοποιηθεί από την έννοια της ύπαρξης πλησιέστερου ΕΠΑΛ, για την Α τάξη
και τον Τομέα, αλλά να συναρτηθεί με την υπεύθυνη ηλεκτρονική δήλωση του γονέα
για την πρόθεσή του, ο μαθητής, να φοιτήσει στο πλησιέστερο ΕΠΑΛ το οποίο
διαθέτει την ειδικότητα επιθυμίας του.
3. Το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης να
επεκταθεί και στους μαθητές των ΕΠΑΛ οι οποίοι φοιτούν για την απόκτηση 1ης
ή 2ης ειδικότητας.
Επιβάρυνση
ως 500 ευρώ το χρόνο!
Σχετικά με την
απόσταση που διανύουν οι μαθητές για το σχολείο τους, η ΔΔΕ αναφέρει ότι μαθητής
ΕΠΑΛ ο οποίος διαμένει σε απόσταση μικρότερη των 4000 μέτρων από το Σχολείο
του, αναγκάζεται να καταβάλει αντίτιμο εισιτηρίου, συνήθως 2 λεωφορειακών
γραμμών, το οποίο ανέρχεται στο ποσό των 55 € ανά μήνα μαθημάτων (και περίπου
500 € ανά έτος φοίτησης προσεγγιστικά), κάτι που αποτελεί ιδιαίτερα δυσβάσταχτο
οικονομικό φορτίο για τις περισσότερες οικογένειες των μαθητών μας.
Ακόμη
αναφέρει ότι οι μαθητές να καλύψουν την απόσταση πεζή, πράγμα το οποίο σημαίνει
τεράστια σπατάλη χρόνου αλλά κυρίως σημαίνει ιδιαίτερα μεγάλη ταλαιπωρία,
κόπωση και έκθεση σε σημαντικούς τροχαίους κινδύνους, ενώ κάτι τέτοιο επιδρά
ιδιαίτερα αρνητικά στην επίδοση των μαθητών, στην ψυχολογία τους και στην
εμπιστοσύνη τους στην Πολιτεία.
Σύμφωνα
με τη ΔΔΕ, τα Σχολικά Κτήρια των ΕΠΑΛ δεν είναι κατανεμημένα, ως επί το πλείστον,
χωροταξικά όπως εκείνα των Γενικών Λυκείων. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πληθώρα
μαθητών η οποία για να αναγκαστεί να φοιτήσει στο ΕΠΑΛ και την Ειδικότητα
επιλογής της αναγκάζεται να υποστεί το δυσβάσταχτο έξοδο της μεταφοράς. Σε
παρόμοιες περιπτώσεις κατά τις οποίες κάποια σχολεία, λόγω της φύσης τους, δεν
είναι διεσπαρμένα στο Νομό, όπως τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά, η πολιτεία
προβλέπει την δωρεάν μετακίνηση των μαθητών.
Σχετικά
με νομοθετική ρύθμιση που ορίζει ότι «οι
μαθητές της Α΄ τάξης των ΕΠΑΛ δικαιούνται μεταφοράς για το πλησιέστερο στον
τόπο κατοικίας τους ΕΠΑΛ, ενώ οι μαθητές της Β΄ και της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ
δικαιούνται μεταφοράς για το πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας τους ΕΠΑΛ που
διαθέτει τον τομέα ή την ειδικότητα της επιλογής τους», η ΔΔΕ αναφέρει λόγω
του ότι ο μαθητής αποκτά δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς, εφόσον φοιτά στο
πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας τους ΕΠΑΛ, στην Α’ τάξη ή εκείνου που διαθέτει τον τομέα ή την ειδικότητα της
επιλογής τους, προκαλείται σημαντική αναστάτωση στη φοίτηση του μαθητή όταν
αναγκάζεται να φοιτήσει στην Α΄ τάξη σε κάποιο ΕΠΑΛ, στη Β΄ τάξη σε άλλο ΕΠΑΛ
και πολλές φορές, στη Γ΄ τάξη σε τρίτο ΕΠΑΛ, λόγω του ότι τα ΕΠΑΛ διαθέτουν
συγκεκριμένους τομείς και ειδικότητες οι οποίες δεν είναι κοινές για όλα τα
ΕΠΑΛ. Το πρόβλημα εντείνεται όταν αδελφός ή αδελφή των μαθητών αναγκάζονται να
φοιτήσουν σε διαφορετικό ΕΠΑΛ, διαφορετικά δε θα μπορούν να τύχουν δωρεάν
μετακίνησης.
Επίσης,
αποδεχόμαστε πλήθος παραπόνων από γονείς και μαθητές, οι οποίοι θεωρούν ότι η
φοίτηση για την απόκτηση ειδικότητας (1ης ή 2ης) αποτελεί
συνέχεια των σπουδών τους οι οποίες στοχεύουν στην απόδοση δυνατοτήτων άμεσης
ένταξης των μαθητών στην αγορά εργασίας. Επιπλέον, διατείνονται ότι αποτελεί
μεροληπτική αντιμετώπισή τους έναντι των αντιστοίχων μαθητών των Ενιαίων
Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων - Λυκείων», καταλήγει το υπόμνημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου