Όπως επισημάνθηκε σε ημερίδα για την αντιμετώπιση του άγχους
Εισηγήτρια ήταν η Ελένη Ανδρέου, καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Ψυχολογίας ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η οποία τόνισε ότι το άγχος δεν
είναι κάτι καινούργιο, αλλά αποτελεί δεν μία αντίδραση του οργανισμού όταν
θεωρεί ότι έχει να αντιμετωπίσει κάτι απειλητικό είτε σε κοινωνικό επίπεδο ή
επιβίωσης.
Η
ίδια είπε ότι το άγχος των μαθητών σε μέτρια επίπεδα είναι καλό, αλλά το
πρόβλημα εμφανίζεται όταν αρχίζει και ξεφεύγει γιατί τότε εμφανίζονται
ψυχοσωματικά προβλήματα, προβλήματα συγκέντρωσης, αποδιοργάνωσης και οι μαθητές
δεν έχουν τη συνηθισμένη λειτουργικότητα.
Σύμφωνα με την καθηγήτρια
του Π.Θ. οι πανελλαδικές αποτελούν για πολλούς μαθητές ένα απειλητικό
φαινόμενο, γιατί νιώθουν ότι μία πιθανή αποτυχία, ουσιαστικά θα υπονομεύσει το
μέλλον τους, τη ζωή τους και τα όνειρά τους. Άλλωστε το περιβάλλον είναι
ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και όλα αυτά οξύνουν το άγχος των μαθητών.
Το πως αντιμετωπίζει κανείς
το άγχος σχετίζεται με το πως έχουν αντιμετωπίσει το θέμα οι γονείς και οι
εκπαιδευτικοί από προηγούμενα στάδια των πανελλαδικών εξετάσεων. Στα παιδιά και
τους εφήβους πέρα από τις ακαδημαϊκές ικανότητες είναι να αποκτήσουν ικανότητες
διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων, αυτό που λέμε ανθεκτικότητα, την οποία τα
παιδιά αποκτούν μέσα από την κοινωνικοποίηση και τη συνεργασία, επισήμανε η κα
Ανδρέου.
«Είναι χαρακτηριστικό ότι
πολλά παιδιά φθάνοντας στην Τρίτη Λυκείου σταματούν τον αθλητισμό, αλλά αυτό
είναι πολύ κακό, διότι τα παιδιά θέλουν να εκτονωθούν. Χρειάζονται λοιπόν
δραστηριότητες εκτόνωσης άγχους, είτε μέσα από τον αθλητισμό, παρέα με φίλους, άλλες
εξωσχολικές δραστηριότητες. Επιπλέον χρειάζεται τα παιδιά να διδαχθούν
λειτουργικούς τρόπους αντιμετώπισης του άγχους», επισήμανε η ψυχολόγος.
Σύμφωνα με την ίδια, εκείνο
που βιώνει κάποιος που έχει επενδύσει πολύ σε κάτι, εν προκειμένω τις
πανελλαδικές εξετάσεις, είναι άγχος και ανησυχία. «Πρέπει λοιπόν να σταθούμε
δίπλα του, να στηρίζουμε τον έφηβο διδάσκοντάς του ότι και τα λάθη και οι
αποτυχίες μπορεί να συμβούν, αλλά σημασία έχει να είμαστε προσηλωμένοι στο
στόχο μας», τόνισε.
Η καθηγήτρια παραδέχτηκε ότι
υπήρξαν πολλές περιπτώσεις πανικού κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών, και θα
πρέπει ο εκπαιδευτικός να είναι σε θέση να το επαναφέρει .
Μειώθηκαν τα περιστατικά
Η Ρηγώ Φασουράκη
προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας,
τόνισε ότι τα περιστατικά άγχους στις Πανελλαδικές έχουν μειωθεί πάρα πολύ,
γιατί περιορίζεται κατά πολύ η συμμετοχή τους.
Όπως εξήγησε,
πρώτα είχαν τη δυνατότητα αν συνέβαινε τέτοιο περιστατικό και ο μαθητής
νοσηλευόταν στο Νοσοκομείο, είχε τη δυνατότητα να δώσει επαναληπτικές
εξετάσεις.
Στη συνέχεια
όμως οι επαναληπτικές καταργήθηκαν, με αποτέλεσμα τα περιστατικά άγχους να έχουν περιοριστεί πάρα πολύ και προσπαθεί
ο ίδιος ο μαθητής και οι καθηγητές να τον βοηθήσουν, για να μπορέσει να
συνεχίσει και να γράψει στις εξετάσεις.
Σε διαφορετική
περίπτωση ο μαθητής έχανε τα πάντα και για το λόγο αυτό η ανάγκη να βοηθηθούν
οι μαθητές είναι μεγαλύτερη και επιτακτικότερη, πρώτα πρέπει να μάθουν οι
καθηγητές να διαχειρίζονται όλη αυτή τη διαδικασία και αν δημιουργηθεί τέτοιο
περιστατικό να μπορέσουν να το αντιμετωπίσουν.
Λήγει η προθεσμία για τις Πανελλαδικές
Χθες ήταν η
τελευταία μέρα δηλώσεων των μαθητών και των αποφοίτων για τις Πανελλαδικές
εξετάσεις. Οι δηλώσεις γίνονται στα σχολεία ηλεκτρονικά, παρουσία καθηγητών που
είναι υπεύθυνοι για την καταχώρηση.
Επίσης ήταν η
τελευταία μέρα κατάθεσης αιτήσεων, όσων ενδιαφέρονται να δώσουν ξένη γλώσσα για
το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Οι αιτήσεις κατατίθενται στη
Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Ν. Μαγνησίας, στον 7ο όροφο.
Τα πρώτα
στοιχεία για τον αριθμό των μαθητών που θα δώσουν Πανελλαδικές στα σχολεία της
Μαγνησίας, αναμένονται την ερχόμενη εβδομάδα. Ο αριθμός των αιτήσεων θα
καθορίσει τα εξεταστικά κέντρα και οι αιτήσεις των υποψηφίων στα νησιά θα
επιμεριστούν, όπου υπάρχουν δυσκολίες μετακίνησης των καθηγητών και των
υποψηφίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου