Επισημάνθηκε σε
ημερίδα στο Πανεπιστήμιο, για τους διευθυντές Λυκείων
Το γεγονός ότι
το συναισθηματικά νοήμων σχολείο μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στους μαθητές,
για να περάσουμε από τη γνώση στη μάθηση, με συστηματική δουλειά, επισημάνθηκε
σε ημερίδα που έγινε στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Π.Θ. για τους
διευθυντές Λυκείων της Μαγνησίας.
Η Γεωργία Δημητρακοπούλου μαθηματικός του 2ου
ΓΕΛ Βόλου
και απόφοιτος του μεταπτυχιακού προγράμματος
σπουδών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης,
ήταν υπεύθυνη έρευνας που έγινε για τις ανάγκες της διπλωματικής εργασίας, με
θέμα το ρόλο του διευθυντή στη διαμόρφωση ενός συναισθηματικά νοήμονα σχολικού
οργανισμού και η παρέμβασή του ενάντια στην απαξίωση του δημόσιου σχολείου.
Η εκπαιδευτικός,
είπε ότι η έρευνα έγινε στα Λύκεια του Βόλου και απάντησαν 153 καθηγητές και
αναζητήθηκαν συσχετίσεις ανάμεσα στη συναισθηματική νοημοσύνη των διευθυντών
και κατά πόσο βοηθούν στην καταπολέμηση της απαξίωσης.
Η κ.
Δημητρακοπούλου ότι η συναισθηματική νοημοσύνη έχει τέσσερις συνιστώσες: την
αναγνώριση και τη διαχείρισης του συναισθήματος, αξιοποίηση και χρήση. Η
αξιοποίηση αφορά στη διαμόρφωση του τρόπου σκέψης και η χρήση στις δεξιότητες
που αποκτά ο διευθυντής.
«Από την έρευνα
προκύπτει ότι η διαμόρφωση του τρόπου σκέψης και η χρήση στις κοινωνικές
δεξιότητες, μετατρέπει τον διευθυντή από απλό γραφειοκράτη σε ηγέτη της
σχολικής μονάδας και βοηθούν το σχολείο να εξελιχθεί και να γίνει
συναισθηματικά νοήμων σχολικός οργανισμός. Αυτός ο σχολικός οργανισμός έχει
στόχο να προάγει τη νοημοσύνη όλων των εμπλεκομένων μερών του (μαθητών,
εκπαιδευτικών, γονέων και της ευρύτερης κοινωνίας), καθώς εξελίσσεται και
μετασχηματίζεται».
Η αναγνώριση κλειδί γα την ισότητα
Ο Χρήστος Γκόβαρης καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα
Δημοτικής Εκπαίδευσης του Π.Θ. και διευθυντής σπουδών του μεταπτυχιακού προγράμματος
οργάνωση και διοίκηση στην εκπαίδευση, τόνισε ότι εδώ και 15-20 χρόνια ο παιδαγωγικός
χώρος έχει κατακλυστεί από αλλότριες έννοιες όπως αποτελεσματικότητα και
ανταγωνιστικά περιβάλλοντα μάθησης, που είναι πολύ μακριά από βασικό ζητούμενο
που είναι η στήριξη της μάθησης.
Ο ίδιος είναι
ότι η συναισθηματική σχέση είναι η βάση της μάθησης και αν δεν υπάρχει η γνώση
είναι κάτι το αναλώσιμο και εφήμερο και ότι συναισθηματικά νοήμων σχολείο είναι
αυτό που θα στηρίξει συναισθηματικά όλους τους μαθητές, για να νιώσουν
καλοδεχούμενοι και αυτό που έχουν στο μυαλό τους ως σκέψη αναγνωρίζεται.
Ο κ. Γκόβαρης
παρέπεμψε σε έρευνα του ΟΟΣΑ που δημοσιεύτηκε στις 28 Ιανουαρίου 2018, σύμφωνα
με την οποία οι μαθητές από προβληματικές «καταστάσεις» πετυχαίνουν υψηλές
μαθητικές επιδόσεις, αρκεί να είναι θετικό το σχολικό περιβάλλον και δήλωσε ότι
το σχολείο και το μοίρασμα βιωμάτων αναγνώρισης είναι το κλειδί για τη σχολική
ισότητα.
Το Κέντρο Πρόληψης
έχει θέση στο νέο σχολείο
Ο Θανάσης Λιούπης πρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου
Πρόληψης «Πρόταση Ζωής» τόνισε ότι με την εκπαίδευση των καθηγητών με
μια καινοτόμο διδασκαλία, θα έχουμε καλύτερα παιδιά στην κοινωνία.
Όπως είπε με τη
συναισθηματική νοημοσύνη, που αντικαθιστά τη γνωστική νοημοσύνη στο σύγχρονο
σχολείο, αφορά τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, ο εκπαιδευτικός μπορεί να
βρει τη σπίθα γνώσης που υπάρχει στον μαθητή και να την ενδυναμώσει και μέσα
από συστηματική δουλειά να περάσουμε από τη γνώση στη μάθηση.
Η «πρόταση Ζωής»
συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια λειτουργίας και η βασική δουλειά τη, σύμφωνα με τον
πρόεδρο είναι στα σχολεία όπου εκπαιδεύει μαθητές και δασκάλους, σε θέματα όπως
η διαχείριση θυμού, επιθετικότητας, το bullying, αλλά και μέτρα πρόληψης.
Ο κ. Λιούπης είπε ότι σ’ ένα σχολείο μ’ αυτή τη λογική το κέντρο πρόληψης έχει
θέση, τόσο στη συναισθηματική νοημοσύνη των καθηγητών, όσο και στην εκπαίδευση
των μαθητών και των γονέων, όπου χρειάζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου