Σε ανακοίνωση της Υπουργού Παιδείας κας Νίκης Κεραμέως, αναφέρονται τα εξής: Εγκαινιάζουμε επισήμως, σήμερα, την υλοποίηση των
νέων θεματικών στα σχολεία, με την ανοιχτή πρόσκληση του Ινστιτούτου
Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την υποβολή σχετικού εκπαιδευτικού υλικού.
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, όπως τιτλοφορούνται, εντάσσονται πιλοτικά στο
υποχρεωτικό, εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα από το Σεπτέμβριο του 2020, με
κεντρικό στόχο οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες
και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα).
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, θα αξιοποιηθούν καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας σε όλους τους τύπους Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων της χώρας. Στρατηγική προτεραιότητα - παράλληλα με τη συστηματικότερη καλλιέργεια των δεξιοτήτων - είναι να ενισχυθεί η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση, αλλά και να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί σε μεθοδολογίες εργαστηριακής προσέγγισης της διδασκαλίας.Ποιοι θα είναι οι 4 βασικοί θεματικοί κύκλοι και οι επιμέρους θεματικές τους: |
Ποιες είναι οι δεξιότητες που
καλλιεργούνται: Δεξιότητες ζωής (life skills), ήπιες δεξιότητες (soft skills) και
δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, η κριτική σκέψη, η
δημιουργικότητα, η συνεργασία, η επικοινωνία, η ευελιξία και
προσαρμοστικότητα, η πρωτοβουλία, η οργανωτική ικανότητα, η ενσυναίσθηση και
οι κοινωνικές δεξιότητες, η επίλυση προβλημάτων, ο ψηφιακός και τεχνολογικός
γραμματισμός.
Ποια η διαδικασία που θα ακολουθηθεί: Τα εκπαιδευτικά προγράμματα/υλικό, που θα υποβληθούν σε συνέχεια της πρόσκλησης του ΙΕΠ, θα τύχουν αξιολόγησης και επεξεργασίας από ειδική ερευνητική ομάδα του ΙΕΠ, ώστε να σχεδιαστεί πρόγραμμα σπουδών για κάθε θεματικό κύκλο/εργαστήριο, διαβαθμισμένο ηλικιακά, και να συγκροτηθεί στη συνέχεια μια ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα ανοικτών προγραμμάτων σπουδών για τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (Πλατφόρμα 21+). Πρόκειται για μία πρώτη ουσιαστική προσπάθεια να καθιερώσουμε τη χρήση πολλαπλών πηγών και μέσων, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της συγκριτικής ανάλυσης. Ποιος θα είναι ο ρόλος των φορέων: Αξιοποιούμε την τεχνογνωσία των φορέων ώστε να χτίσουμε Προγράμματα Σπουδών από «κάτω προς τα πάνω». Με τον τρόπο αυτό, συμβάλλουμε στην πράξη στη διαμόρφωση ανοιχτών και δημιουργικών σχολείων. Ποιος θα επιμορφώνει: Πιστοποιημένοι επιμορφωτές εξειδικευμένων φορέων, μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού εξειδικευμένα στην εργαστηριακή-ανακαλυπτική μάθηση, τον παιδαγωγικό σχεδιασμό (curriculum design) και την επιμόρφωση ενηλίκων, καθώς και στελέχη της εκπαίδευσης. Ποιος θα διδάσκει: Εκπαιδευτικοί που έχουν ολοκληρώσει την εκάστοτε επιμόρφωση. Στο νηπιαγωγείο ο/η νηπιαγωγός. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο το ΙΕΠ θα ορίσει προτεραιότητες στις ειδικότητες, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται κανένας εκπαιδευτικός, εφόσον επιθυμεί να συμμετάσχει.
Σε δηλώσεις της, η Υπουργός, κα Νίκη Κεραμέως, τόνισε:
«Σε ένα περιβάλλον αυξανόμενης πολυπλοκότητας, στρέφουμε την προσοχή μας στην ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ζωής, για να εφοδιάσουμε τους μαθητές μας με την ικανότητα να σκέφτονται πιο σφαιρικά, να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, να αλληλοεπιδρούν πιο ενεργά και δημιουργικά με τον κοινωνικό τους περίγυρο. Η πρωτοβουλία μας αυτή εξυπηρετεί και μια νέα φιλοσοφία: αλλαγή από «κάτω προς τα πάνω», με μεθοδικότητα και σταθερά βήματα, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία έμπειρων φορέων, τα επιστημονικά εχέγγυα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και έχοντας ήδη εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση για τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. Νέες δεξιότητες, καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας, για να χτίσουμε το σχολείο του αύριο.»
Για το ίδιο θέμα, η Υφυπουργός, κα Σοφία Ζαχαράκη, επεσήμανε:
«Σήμερα γίνεται το πρώτο βήμα μιας μεγάλης προσπάθειας. Με έγκαιρη προετοιμασία και συνεργασία με το ΙΕΠ, θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά τα εφόδια για να ανταποκριθούν σ’ ένα περιβάλλον που αλλάζει γρήγορα. Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων είναι μια εισαγωγή στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων, αλλά και την επαφή με γνώσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τη δυναμική και τη δημιουργικότητά τους.» |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου