Κυριακή, 1 Απριλίου 2018

Διαδραστική γνωριμία μαθητών με την ιστορία του «νομίσματος»


Μέσα από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Νόμος-Νομίζω-Νόμισμα

Οι μαθητές των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων του 30ού δ. σχ. Βόλου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν στο χώρο του σχολείου τους, την ιστορία του «νομίσματος» μέσα από το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Νόμος-Νομίζω-Νόμισμα”. Η συγκεκριμένη δράση διεξήχθη από τους εκπαιδευτικούς του κάθε τμήματος και αφορούσε την παιδαγωγική αξιοποίηση μιας Μουσειοσκευής της Νομισματικής Συλλογής της Alpha Bank, η οποία και δημιούργησε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα , που ταξιδεύει σε δημοτικά σχολεία της ελληνικής περιφέρειας, μέσα σε μία ειδικά σχεδιασμένη βαλίτσα.                                                                                                                              





 Σκοπός του Προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία του νομίσματος, που ξεκίνησε από την αρχαία Ελλάδα, να εξοικειωθούν με την εικονογραφία του, την κυκλοφορία του και τη χρήση του ως μέσου συναλλαγής.     Στο πλαίσιο αυτό χρησιμοποιήθηκαν πολλά υλικά που συνοδεύουν το Πρόγραμμα και προορίζονται για ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, π.χ. επιδαπέδιος χάρτης παζλ (24 κομμάτια), πάνω στον οποίο σημειώνονται πόλεις και βασιλείς της αρχαιότητας καθώς και τα νομίσματά τους.                                                                                                                             Κάρτες νομισμάτων, οι οποίες αντιστοιχούν σε 50 νομίσματα. Οι 50 κάρτες απεικονίζουν την εμπρόσθια όψη των νομισμάτων και οι υπόλοιπες 50 κάρτες απεικονίζουν την οπίσθια όψη τους. Πίσω από κάθε κάρτα, αναγράφονταν η περιγραφή του νομίσματος που απεικονίζεται.                                                                                       Έξι αντίγραφα αρχαίων νομισμάτων, από τη Συλλογή της Alpha Bank, προκειμένου τα παιδιά να κρατήσουν στα χέρια τους ορισμένα από τα πιο σημαντικά νομίσματα της αρχαιότητας. Ένα μονόφυλλο έντυπο με επεξηγηματικά κείμενα για τα έξι αντίγραφα των αρχαίων νομισμάτων. Φύλλα, επίσης σχεδιασμού νομίσματος. Όσοι από τους μαθητές το επιθυμούν, σχεδίασαν ένα δικό τους νόμισμα .                                                                                                            Πέντε ζεύγη πήλινων μητρών για κατασκευή νομισμάτων και πλαστελίνη. Οι πήλινες μήτρες χρησιμοποιούνται, για να κατασκευάσουν τα παιδιά με πλαστελίνη ένα νόμισμα, με την ίδια τεχνική, σε γενικές γραμμές, που ακολουθούσαν στην αρχαιότητα.                                                                                                                                                    Πέρα όμως από τις διαδραστικές παρεμβάσεις ,οι οποίες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών παραδόθηκε και μια συλλεκτική έκδοση με τίτλο “Νόμος-Νομίζω-Νόμισμα”, η οποία παρέμεινε στη βιβλιοθήκη του σχολείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου