Κυριακή 11 Απριλίου 2021

Τι συζητήθηκε στη Τηλεσυνάντηση της Ένωσης και των Συλλόγων Γονέων, με την Υφ. Παιδείας κα Ζέττα Μακρή

 

Τι συζητήθηκε στη Τηλεσυνάντηση της Ένωσης και των Συλλόγων Γονέων, 

με την Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή στις 10 Μαρτίου 2021

(Επιμέλεια - καταγραφή κειμένου, έφορος του Δ.Σ. Δημήτρης Παπαντωνίου)

Στο κείμενο που ακολουθεί περιλαμβάνονται τα βασικότερα στοιχεία των απαντήσεων που έλαβαν οι εκπρόσωποι των συλλόγων γονέων στην πρόσφατη συνάντηση με την κα Μακρή, μετά από τα ερωτήματα που είχαν καταγραφεί, αλλά και όσα προέκυψαν στη διάρκεια της συζήτησης. 

Καλωσόρισμα από συντονιστή εκδήλωση Δημήτρη Παπαντωνίου και χαιρετισμός από τον πρόεδρο της Ένωσης Γονέων Βόλου Ηλία Κουτσερή

 

Τηλεκπαίδευση: Η τηλεκπαίδευση ήταν μία αναγκαιότητα, η οποία προέκυψε λόγω της πανδημίας. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι η διά ζώσης εκπαίδευση δεν αντικαθίσταται και είναι η επιθυμητή. Μπορεί κάποιους να τους ξένισε η τοποθέτησή μου ότι πρόκειται για δύο μορφές διδασκαλίας που είναι ισοδύναμες. Είναι ισοδύναμες εκπαιδευτικά ως προς την ολοκλήρωση της ύλης. Κανείς δεν παραγνωρίζει τις κοινωνικές και άλλες παραμέτρους που κάνουν τη διά ζώσης εκπαίδευση την απολύτως προτιμητέα διδασκαλία φοίτησης και μάθησης των παιδιών. Να είναι στο σχολικό τους περιβάλλον, να είναι με συμμαθητές και συμμαθήτριες, καθηγητές και καθηγήτριες, στην αίθουσά τους, είναι κάτι που δεν αντικαθίσταται. Παρόλα αυτά σε μια χώρα που ήταν ψηφιακά αναλφάβητη και εν πολλοίς έχει να κάνει ακόμη βήματα, έγινε το άλμα της τηλεκπαίδευσης που οφείλεται στους γονείς και τα παιδιά βεβαίως, αλλά και στην επάρκεια των εκπαιδευτικών, στη διάθεσή τους αυτό το εγχείρημα να το υποστηρίξουν και το υποστήριξαν τόσο καλά, που πήρε ακόμη και ευρωπαϊκούς επαίνους. Επαναλαμβάνω, η κάλυψη της ύλης έγινε. Η εντύπωση που έχει το υπουργείο και δεν είναι αυθαίρετη και βασίζεται στην καταγραφή που μας έρχεται όπως απαιτεί ο νόμος από τους εκπαιδευτικούς, είναι ότι η ύλη καλύφθηκε και ο πρόσθετος λόγος που καλύφθηκε είναι ότι δεν μπορούν να γίνουν εκδρομές εκπαιδευτικές, ψυχαγωγικές, δεν υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν επισκέψεις σε μουσεία ή σε άλλους χώρους, άρα τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί ήταν αφοσιωμένοι μόνο στο μάθημα και γι' αυτό καλύφθηκε.

 

Vouchers: Για τα vouchers είναι ένα φιλόδοξο πρόγραμμα 112.000.000 ευρώ ίσως και παραπάνω που θα καλύψει περίπου 560.000 μαθητές και σπουδαστές από 4 έως 24 ετών 325.000 οικογένειες. Σημαίνει ότι πολύτεκνες οικογένειες θα βοηθηθούν απλούστατα γιατί δεν θα πηγαίνει ανά οικογένεια, θα πηγαίνει ανά άτομο. Τα εμπλεκόμενα υπουργεία είναι πέντε, μεταξύ αυτών είναι και το υπουργείο Εργασίας. Το οποίο μέσω του ΟΠΕΚΑ αποφασίζει με βάση εισοδηματικά κριτήρια ποιοι θα είναι οι πραγματικοί δικαιούχοι. Προφανώς και κάποιοι θα μείνουν εκτός. Αλλά η επιλογή είναι με εκείνους που έχουν τα χαμηλότερα εισοδηματικά κριτήρια. Για την υλοποίηση του προγράμματος θα ανεβεί μία πλατφόρμα στην οποία θα καταγραφούν οι προμηθευτές και αμέσως μετά θα καταγραφούν οι δικαιούχοι με τον τρόπο που αναφέρθηκε.

(Ερώτηση) Αν υπάρχει δυνατότητα να συμπεριληφθούν κατ' εξαίρεση τρίτεκνοι και πολύτεκνοι:

(Απάντηση) Αν πληρούνται τα εισοδηματικά κριτήρια... Πάει κατά άτομο... Τώρα αν πρέπει να βρούμε άλλη χρηματοδότηση, προφανώς και μπορούμε να βρούμε και θα το επιδιώξουμε, αλλά δεν μπορώ να δεσμευτώ αυτή τη στιγμή.

Ρομά ή παιδιά που δεν έχουν κάνει καθόλου τηλεκπαίδευση: Καταρχάς να ξέρετε ότι υπάρχει ενισχυτική διδασκαλία. Όμως αυτό είναι ένα ενδιαφέρον στοιχείο το οποίο δεν έχει περιέλθει στην αντίληψη του υπουργείου, να μην έχουν κάνει καθόλου τηλεκπαίδευση. Φαντάζομαι θα εννοείται στην πρωτοβάθμια. (Ηλίας) Υπάρχουν τουλάχιστον δύο Δημοτικά Σχολεία (Μακρή) Υπάρχει ενισχυτική διδασκαλία, αν θέλετε να το συζητήσουμε με κάποιον από εσάς...

(Ερώτηση) Αν υπάρχει δυνατότητα ενισχυτικής διδασκαλίας με φυσική παρουσία για παιδιά με ειδικές ανάγκες, καθώς προβλέπεται η ενισχυτική μόνο μέσω τηλεκπαίδευσης.

(Απάντηση) Μπορούμε να εξετάσουμε κατά περίπτωση ότι θέλετε και κανένα από αυτά τα αιτήματα που έχετε καταθέσει γραπτά και λέτε προφορικά δεν είναι υπερβολικό. Δεν μπορούμε εδώ να αυτενεργήσουμε. Ως υπουργείο Παιδείας μέλημά μας δεν είναι μόνο η παροχή εκπαίδευσης αλλά και η παροχή ασφαλούς εκπαίδευσης υποχρεωτικά θα ακούσουμε ότι πει το υπουργείο Υγείας. Όταν το υπουργείο Υγείας δίνει συγκεκριμένες οδηγίες, δεν ανάβει το πράσινο φως δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.


Ταχύτητες internet στα σχολεία, αν μπορεί να αυξηθεί η ταχύτητα: Ήδη έχουμε στείλει σχετικό αίτημα στον κο Πιερακάκη τον υπουργό ψηφιακής μεταρρύθμισης, θα το κάνει με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα.

Ενδοσχολικές, προαγωγικές εξετάσεις: Στο υπουργείο επεξεργαζόμαστε όλα τα σενάρια, για οποιαδήποτε στιγμή επιτραπεί ξανά η διά ζώσης εκπαίδευση. Τι θα επιλέξουμε, δεν το έχουμε αποφασίσει, γιατί απλούστατα δεν γνωρίζουμε πότε θα ανοίξουν τα σχολεία. Χθες η κα Πελώνη άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να ανοίξουν 22 ή 29 Μαρτίου, σήμερα δεν αφήνει ανοιχτό αυτό το ενδεχόμενο. Αύριο μπορεί να το επιτρέπουν οι συνθήκες ή να πάμε ακόμη πιο πίσω. Είναι ανεύθυνο από την πλευρά μας να πούμε είτε ως διαρροή είτε ως πρόβλεψη είτε ως επιθυμία καθώς είναι πολύ ευαίσθητος ο χώρος για να προϊδεάσουμε για κάτι που δεν είναι πραγματικότητα. Σε ότι αφορά την παράταση της σχολικής χρονιάς θα προσέξετε ότι είναι κάτι που είπε στη συνέντευξή του ο πρωθυπουργός. Όχι γιατί δεν καλύφθηκε η ύλη, αλλά γιατί θεωρούμε ότι αν μία ή δύο εβδομάδες (και αυτό σας το λέω με σχετική ασφάλεια) ενδεχομένως θα βοηθούσε τα παιδιά να επανέλθουν στο σχολείο, να κάνουν επαναλήψεις, να νιώσουν αυτό που στερήθηκαν όλο αυτό το διάστημα, δηλαδή τη σχολική αίθουσα, την επαφή με συμμαθητές και συμμαθήτριες, τη συμμετοχή στη σχολική κοινότητα. Αλλά επαναλαμβάνω αυτό που και ο πρωθυπουργός έθεσε ως ένα ενδεχόμενο. Δεν είναι απόφαση που έχει ληφθεί. Έχουμε όλες τις προτάσεις στο τραπέζι και θα πάρουμε τη βέλτιστη λύση για την εκπαιδευτική κοινότητα και τα παιδιά μας.

 

Κτιριακό: Καταρχάς θα σας πω ότι σε αυτό δεν είμαι απολύτως αρμόδια. Ότι όταν παρουσιάζεται ένα πρόβλημα υπάρχει συνεργασία με τον περιφερειακό διευθυντή ο οποίος υποδεικνύει τις αίθουσες που είναι κατάλληλες. Που έχουμε εμείς την απόλυτη ευθύνη, να τις στελεχώσουμε τις αίθουσες αυτές. Θα σας πω κάτι που μπορεί να προκαλέσει αντίδραση αλλά είναι πραγματικότητα. Είμαστε στην τέταρτη θέση στις χώρες του ΟΟΣΑ στον αριθμό μαθητών σε κάθε σχολική αίθουσα. Δεν είναι τόσο αρνητικά τα νούμερα όσο κάποιοι παρουσιάζουν ή πιστεύουν. Εάν καταγραφούν αίθουσες και αν γίνουν οι εισηγήσεις στον περιφερειακό διευθυντή εδώ είμαστε να συνεργαστούμε, και μετά πρέπει εμείς να εξασφαλίσουμε το προσωπικό. Είναι ένα πιο σύνθετο από ότι φαίνεται εκ πρώτης όψεος πρόβλημα.

 

(Ερώτηση από 9ο Δ.Σ. Ν. Ιωνίας) Σχολείο παλιό...

(Απάντηση) Την περασμένη εβδομάδα επισκέφθηκα τις καταστραφείσες σχολικές μονάδες. Ήταν συγκινητική η συμπεριφορά των εκπαιδευτικών. Τα παιδιά σώθηκαν χάρη στη συμπεριφορά των εκπαιδευτικών και την εκπαίδευση που είχαν κάνει οι ίδιοι στα παιδιά σε τέτοιες περιπτώσεις και τα παιδιά ανταποκρίθηκαν. Η υποχρέωσή μας ως υπουργείο είναι να δίνουμε την άδεια. Αφού βρεθεί το οικόπεδο και να βοηθούμε στην εξεύρεση πόρων να χτιστεί το κτίριο. Η ανέγερση, η συντήρηση, η επισκευή δεν είναι δική μας ευθύνη. Παρόλα είναι απόλυτα δική μας ευθύνη η ασφαλής εκπαίδευση των μαθητών.  Την προηγούμενη εβδομάδα έγινε συνάντηση με την υπουργό με τον κο Χουλιάρα και αυτή την εβδομάδα έγινε ακόμη μία συνάντηση με το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) που είναι ο σύμβουλός μας στα θέματα αυτά, ώστε το μάθημα για την πρόληψη και την προστασία από τις φυσικές καταστροφές να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.  Διδάχθηκε πιλοτικά σε 218 νήπια, δημοτικά και γυμνάσια και τώρα θα είναι υποχρεωτικό για όλα τα σχολεία, να προστατευθούν τα παιδιά. Και πέραν αυτού έχουμε συνάντηση την Παρασκευή για να ζητηθεί ο έλεγχος των κτιρίων σε ότι αφορά τη στατική τους επάρκεια. Τα συνεργεία της ΚΤΥΠ (Κτηριακές Υποδομές), υπάγονται στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών βρίσκονται στην περιοχή της Λάρισας για να κάνουν τον έλεγχο. Είναι μέριμνα και φροντίδα μας να επισπεύσουμε να ζητήσουμε και να πιέσουμε για να γίνει ο έλεγχος στο σύνολο των σχολικών μονάδων.

 

Ερώτηση κα Χριστοπούλου, για την υπεραριθμία, 5ο Δ.Σ. 25 παιδιά στην Δ Δημοτικού, με 5 παράλληλη στήριξη, συν η δασκάλα. Του χρόνου θα προστεθούν άλλα 2 παιδιά... Περίπου 30-32 άτομα...

Απάντηση:  Η συντήρηση δεν είναι ευθύνη του υπουργείου αλλά των Δήμων. 

Ερώτηση: Τιμολέων Ζαρακηνός, 9ου Δ.Σ Ν. Ιωνίας (είχε πέσει μεγάλο κομμάτι οροφής, επισκευάσθηκε, αλλά έχει τεράστια προβλήματα)  .

Απάντηση: Μπορώ να ενώσω τη φωνή μου...  

 

Απάντηση: Για το ΕΕΕΕΚ, πρέπει να βρεθεί οικόπεδο, ο Δήμος να καταθέσει μελέτη, εμείς θα δώσουμε την άδεια και εν συνεχεία θα αναζητήσουμε πηγές χρηματοδότησης, επειδή δεν έχουμε τη δυνατότητα.

 

Ερώτηση: Τα οχήματα που μεταφέρουν μαθητές στο ΕΕΕΕΚ, μεταφέρουν τελικά και μαθητές άλλων σχολείων για εξοικονόμηση...

Απάντηση: Η μεταφορά είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας και ευθύνη της Περιφέρειας. Όπου τυχόν διαπιστώνετε ότι παραβιάζεται ο νόμος.Ξέρετε ότι δεν επιτρέπεται σε τέτοια ευαίσθητα πράγματα να παραβιάζεται ο νόμος και όταν υπάρχουν θέματα δημόσιας υγείας πολύ πιο σημαντικά από ότι τις άλλες φορές.

 

Ερώτηση: Απουσίες κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης

Απάντηση: Έχει βγει μία εγκύκλιος που την υπέγραψα εγώ που λέει ότι ο χαρακτηρισμός της φοίτησης (αυτή είναι η τεχνική ονομασία για τις απουσίες) θα γίνει στο τέλος του τετραμήνου και αυτό σημαίνει ότι θα ληφθούν υπόψη όλες οι δικαιολογημένες παράμετροι.

 

Ερώτηση: Τι γίνεται με τον εμβολιασμό

Απάντηση: Ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών που είναι στα ειδικά σχολεία όπως και του βοηθητικού προσωπικού έχει προταχθεί. Επίσης και των μαθητών των ειδικών σχολείων που είναι από 16 και άνω με τις προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος, δηλαδή συναίνεση γονέα ή κηδεμόνα. Εμείς έχουμε θέσει στο υπουργείο Υγείας το θέμα της πρόταξης των εκπαιδευτικών ακριβώς γιατί έρχονται σε επαφή με μαθητές, με πολύ κόσμο, δεν είναι κάτι για το οποίο έχουμε αυτή τη στιγμή απάντηση.

 

Ερώτηση: Νέος νόμος, μαθητές Γ Λυκείου, τράπεζα θεμάτων Α Λυκείου

Απάντηση: Δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση, πέρσι δεν είχαν γίνει ενδοσχολικές εξετάσεις. Δεν έχουμε κάποια σαφή εικόνα του τι θα γίνει, δεν έχουμε καταλήξει σε αποφάσεις. Για τις πανελλαδικές ο στόχος είναι να γίνουν στην ώρα τους, έχει ήδη μειωθεί η ύλη κατά 30%, έχει ανακοινωθεί από τον Ιανουάριο και εκεί παραμένουμε.

 

Ερώτηση: Νέος νόμος, εισαγωγή στην τριτοβάθμια

Απάντηση: Οι δύο φάσεις του μηχανογραφικού δεν θα ισχύσουν από φέτος, θα ισχύσουν από του χρόνου. Δεν έχει ορισθεί ακόμη ο ακριβής αριθμός των προτιμήσεων που θα είναι στην πρώτη φάση του μηχανογραφικού, υπολογίζουμε ότι θα είναι περίπου 20-25. Εάν κάποιος μαθητής δεν πετύχει να γίνει φοιτητής σε μία από τις σχολές της πρώτης του επιλογής θα έχει τη δυνατότητα στο δεύτερο μηχανογραφικό να δηλώσει στις σχολές που έχουν διαθέσιμες θέσεις αυτές τις οποίες έχει επιλέξει. Ο λόγος για τον οποίο έγινε αυτή η ρύθμιση είναι γιατί υπήρχε περιθώριο άπειρης επιλογής με αποτέλεσμα να περνούν μαθητές σε σχολές που δεν είχαν καμία πρόθεση να φοιτήσουν  και δεν φοιτούσαν, αποκλείοντας άλλους. Υπάρχει ένας εξορθολογισμός και με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και την ενημέρωση των παιδιών θα είναι και πιο στοχευμένα σε αυτά που θέλουν να κάνουν. Θα ισχύσει όμως από του χρόνου. Τι θα ισχύσει από φέτος? Θα ισχύσει ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία είναι ένα ποσοστό που καθορίζεται από το Μέσο όρο της μέσης επίδοσης στα τέσσερα μαθήματα κάθε τμήματος και θα έχει μία απόκλιση την οποία θα επιλέγουν με την αυτονομία που έχουν τα πανεπιστήμια και θα ισχύσει το παράλληλο μηχανογραφικό στα δημόσια ΙΕΚ. Ποιος είναι ο λόγος: εμένα με εξέπληξε όταν πληροφορήθηκα ότι 1 στους 4 που φοιτούν στο δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτος Ανώτατης σχολής. Και γιατί γίνεται αυτό? Γιατί εκεί είναι πιο εύκολο να βρουν δουλειά. Καλύπτουν ανάγκες επαγγελματικές οι οποίες όντως υπάρχουν και μέχρι τώρα δεν καλύπτονταν. Πήραμε απόφαση να αναβαθμίσουμε την επαγγελματική εκπαίδευση, όπως γίνεται στο εξωτερικό και να καταλάβουμε και εμείς εδώ στην Ελλάδα ότι είναι ένα παραμελημένο εκπαιδευτικό κομμάτι, αλλά καθόλα χρήσιμο, καθόλα απαραίτητο και ισοδύναμο με τις άλλες μορφές εκπαίδευσης.

 

Ερώτηση: Προκύπτει ποσοστό που θα μείνει εκτός?

Απάντηση: Δεν έχει βάση, αφού δεν έχει καθοριστεί η βάση εισαγωγής. Είμαστε η χώρα που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων που εισάγονται στα ΑΕΙ σχεδόν όλοι μπαίνουν και το μεγαλύτερο ποσοστό μη αποφοίτησης. Και τι σημαίνει αυτό? Ότι χάνονται από την παραγωγική διαδικασία, γιατί θα μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο και στερούμε πολύτιμους χώρους και πόρους από τα πανεπιστήμια. Δεν πρέπει η πολιτεία να κοροϊδεύει ανθρώπους που δεν έχουν σκοπό να τελειώσουν, δίνοντάς τους τη δυνατότητα αναβολής της απόφασης της ένταξης στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην παραγωγική διαδικασία στη συνέχεια. Ένας εξορθολογισμός των δημοσίων ελληνικών πανεπιστημίων που παρέχουν εκπαίδευση υψηλότατου επιπέδου. Τα ιδρύματά μας είναι εξαιρετικά οι καθηγητές είναι εξαιρετικοί και τα παιδιά μας επίσης.

 

Ερώτηση: Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός

Απάντηση: Ενδεχομένως δεν είναι ο σωστός τρόπος. Πρέπει να αποβάλλουμε την αντίληψη ότι ο μόνος τρόπος μιας κοινωνικής ανάδειξης και επαγγελματικής εξασφάλισης είναι τα ΑΕΙ. Η επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας ήταν παραμελημένη είναι κατά τη γνώμη μου αυτή τη στιγμή ο καλύτερος τρόπος ανεύρεσης μιας αξιοπρεπέστατης δουλειάς, από ανθρώπους που έχουν εξειδικευθεί και έχουν τις επαγγελματικές και επιστημονικές απαραίτητες γνώσεις, φτάνουμε στο σημείο να υπάρχουν βιομηχανίες που ζητούν εξειδικευμένο προσωπικό και δεν το βρίσκουν. Οι άνθρωποι αυτοί στο εξωτερικό αμοίβονται καλά, είναι άνθρωποι τους οποίους τους σέβονται γιατί είναι εξειδικευμένοι, δεν είναι ανειδίκευτοι που απέκτησαν μια εμπειρία με την πάροδο του χρόνου.  Η μόρφωση δεν είναι απαραίτητα μόρφωση του δικηγόρου, του γιατρού του μηχανικού.

 

Από φέτος θα είναι τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων υποχρεωτικό μάθημα, ενταγμένο στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Είναι τέσσερις θεματικές ενότητες: είναι το Ευ Ζην, είναι το περιβάλλον, είναι η κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη, η δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία και σε αυτό υπάρχουν διάφορα υποθεματικά μαθήματα που διδάσκονται με βιωματικό τρόπο, μέσα σε αυτά είναι η σεξουαλική διαπαιδαγώγιση, ένα μάθημα που έγινε πολύ επίκαιρο, η οδική ασφάλεια (είναι ειδική εκδήλωση παρουσία του πρωθυπουργού) είναι η πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, είναι η πρόληψη από τις εξαρτήσεις είναι η ρομποτική είναι η επιχειρηματικότητα, οικολογία, σεβασμός στο περιβάλλον.

 

Ερώτηση: Χριστοπούλου (περιστατικό με παιδί με ειδικές ανάγκες, πρόσληψη λόγω covid)

Απάντηση: Είχαμε εξασφαλίσει ένα πρόγραμμα, με 3μηνες προσλήψεις εκπαιδευτικών όταν υπάρχουν άδειες λόγω covid. Εάν διακοπτόταν και συνεχιζόταν σε άδεια κύησης δεν μπορούσε να συνεχιστεί καθώς ήταν μέσω ΕΣΠΑ. Το καταγράφω ως αδυναμία... Να με ενημερώσετε για να δούμε πώς μπορεί να καλυφθεί το κενό αυτό...

 

Ερώτηση: Σίτιση μαθητών

Απάντηση: Είμαστε συναρμόδιοι στο θέμα αυτό με το Υπουργείο Εργασίας. Μέσω του ΟΠΕΚΑ αποφασίζει σε ποιους δήμους θα γίνει η σίτιση. Εμάς μας ανακοινώνει τους δήμους που θα γίνει η σίτιση και εμείς πληροφορούμε το Υπ. Εργασίας πόσες σχολικές μονάδες υπάρχουν εκεί και πόσος είναι ο σχολικός πληθυσμός. Και συμπράττουμε με την υπογραφή μας στην έκδοση της ΚΥΑ. Αυτή είναι η δική μας ευθύνη. Το Υπ. Εργασίας κάνει τις συμβάσεις, γίνεται ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Δεν ολοκληρώθηκε ο έλεγχος, από την Τετάρτη 10 Μαρτίου αρχίζει σταδιακά η εφαρμογή της σίτισης σε εκείνα τα σχολεία που λειτουργούν διά ζώσης.

 

Ερώτηση: 2ο Γυμνάσιο Βόλου. Ιστορικό. Θέμα αυλόγυρου, έχει παραμεληθεί. Μόνωση στις ταράτσες. Θέμα εξοπλισμού σχολείων (διαδραστικός πίνακας vs προτζέκτορας)

Απάντηση: Το έχω επισκεφθεί. Η συντήρηση είναι θέμα του Δήμου. --- Ήταν απελπιστική η κατάσταση, από τις 4500 συσκευές φτάσαμε στις 95000 (και με δωρεές). Το καταγράφω.

 (θρανία, πίνακες) είμαι στη διάθεσή σας... 1600 σχολεία έχουν βοηθηθεί με αυτό τον τρόπο...

 

Ερώτηση: Θέματα συλλόγων γονέων (διευκόλυνση)

Απάντηση: Δεν έχουμε καμία αρμοδιότητα στους Συλλόγους, δεν τους εποπτεύουμε... Είναι το Αστικό Δίκαιο...

 

Ερώτηση: Οργανωμένη επιμόρφωση καθηγητών

Απάντηση: Έχει ήδη αρχίσει και θα συνεχιστεί γιατί θεωρούμε ότι αυτό το κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης πρέπει να κεφαλοποιηθεί και να βελτιωθεί.

 

Ερώτηση: Τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων αναγνωρίζονται ως εφάμιλλα των δημοσίων πανεπιστημίων?

Απάντηση: Τα  πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων, έχουν αναγνωριστεί τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, γιατί ήταν υποχρέωσή μας κοινοτική. Δεν μπορεί όμως ένας απόφοιτος να κάνει ένα μεταπτυχιακό, γιατί το μόνο που αναγνωρίζεται είναι τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

 

Ερώτηση: Πρότυπα και πειραματικά σχολεία

Απάντηση: Θα σας παρακαλούσα πάρα πολύ να το υποστηρίξετε και θα σας πω γιατί. Η Θεσσαλία δεν έχει κανένα πρότυπο και πειραματικό σχολείο. Στο Βόλο που έχει παράδοση στην εκπαίδευση από το Δελμούζο και μετά και όπως είπε και ο καθηγητής ο κος Καλλέργης με ανθρώπους που διακρίθηκαν και στην εκπαίδευση με ξεχωριστούς καθηγητές είναι κρίμα να μην υπάρχει πρότυπο και πειραματικό σχολείο. Τι είναι τα πρότυπα σχολεία? Είναι δευτεροβάθμια σχολεία στα οποία μπαίνουν οι μαθητές με εξετάσεις. Είναι τα σχολεία της αριστείας. Τα πειραματικά είναι νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια στα οποία μπαίνουν μαθητές με κλήρωση. Δηλαδή είναι ένα τυχαίο δείγμα μαθητών στο οποίο εφαρμόζονται καινοτόμες και πρωτοπόρες εκπαιδευτικοί μέθοδοι ώστε παιδιά που ενδεχομένως δεν είχαν τη δυνατότητα να πάνε σε καλά ιδιωτικά σχολεία ή το οικογενειακό τους περιβάλλον δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξει με τα φροντιστήρια να έχουν μια ξεχωριστή εκπαίδευση. Και έχοντας εμείς το Παιδαγωγικό Τμήμα είναι κρίμα εμείς να μην συνδεθούμε με αυτό. Ποιος είναι ο φόβος των καθηγητών: Ότι θα χάσουν τις οργανικές θέσεις. Καταρχάς να πούμε ότι δεν πρόκειται για οργανικές θέσεις αλλά για οργανική τοποθέτηση. Έχετε προτεραιότητα στις όμορες σχολικές μονάδες. Και οι όμορες σχολικές μονάδες καθορίζονται κάθε χρόνο από την περιφερειακή διεύθυνση. Άρα λοιπόν μπορούν να περιοριστούν με τέτοιο τρόπο γιατί ο φόβος σας είναι μήπως τυχόν βρεθείτε από το Βόλο στο Τρίκερι. Θα ήθελα να κάνουμε μία συζήτηση για αυτό, γιατί αυτός ο φόβος δεν είναι πραγματικός και σας το λέω από την ψυχή μου. Δεν είναι κάτι που θα ωφελήσει τη δική μου οικογένεια, τα δικά μου παιδιά έχουν σπουδάσει, έχουν φύγει. Είναι κρίμα και για το Βόλο και για όλη την Ελλάδα, κάνουμε μία μεγάλη προσπάθεια. Είναι κρίμα να μην ιδρύσουμε πρότυπα και πειραματικά σχολεία στην περιοχή μας. Έχουμε εκπαιδευτική παράδοση, έχουμε άριστους εκπαιδευτικούς. Σας παρακαλώ θερμά...Σας βεβαιώνω ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος.... Από μόνοι τους δικαιούνται μία αξιολόγηση εξαιρετική.

 Καταγραφή -σημειώσεις πρακτικών, γραμματέας Δ.Σ. Λιάνα Πασχούδη

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου