Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Να σου πω μια παροιμία;



«Να σου πω μια παροιμία;»
Έκθεση με έργα των παιδιών των Νηπιαγωγείων του Ν. Μαγνησίας

  Έκθεση με έργα των παιδιών των Νηπιαγωγείων του Ν. Μαγνησίας με θέμα: «Να σου πω μια ΠΑΡΟΙΜΙΑ;» που  οργανώθηκε από τα παιδιά, τους Νηπιαγωγούς και τη Σχολική Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής, πραγματοποιείται στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Ιωνίας, Βόλου, «Άλλωστε Ένας κούκος δεν φέρνει την Άνοιξη», όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση.
« Κάθε ομάδα παιδιών διάλεξε τον δικό της σημαντικό τρόπο κατασκευής νοήματος και επικοινωνίας, γιατί Άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας.  
 Εμπιστευτείτε τα παιδιά κι ελάτε να σας ταξιδέψουν με τον πιο ευχάριστο τρόπο σε ένα κόσμο που κουβαλάει τη σοφία του λαού μας. Μέσα από τα έργα τους φιλοδοξούν να μεταφέρουν σε όλους εσάς πώς βίωσαν μέσα στην τάξη τους ένα στοιχείο πολιτισμού που διατηρείται τόσο έντονα ακόμη και σήμερα, ως μέσο κοινωνικής και επικοινωνιακής πρακτικής.
  Η πρόσκληση απευθύνεται σε όλους, μικρούς και μεγάλους που θέλουν να απολαύσουν την μαγεία των ΠΑΡΟΙΜΙΩΝ με την οικογένεια τους, την παρέα τους ή  το σχολείο τους.
 Αν σας άρεσε η ιδέα μαςΣτη βράση κολλάει το σίδερο! Σας περιμένουμε στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας  Ιωνίας, στο Βόλο, σ’ αυτόν τον  οργανωμένο και φιλόξενο χώρο όπου Χίλιοι καλοί χωράνε !!!  Για  να έχετε προσωπική άποψη για τη δουλειά των παιδιών, γιατί όπως λέει και η παροιμία Όλο τον κόσμο άκου και από τη γνώμη σου μη βγαίνεις!
 Και για να μην είσαστε Με την ψυχή στο στόμα  φροντίσαμε να σας δώσουμε χρόνο. Η Έκθεση θα διαρκέσει από 3 Φεβρουαρίου 2016 έως και την Κυριακή 6 Μαρτίου 2016. Τα εγκαίνια της Έκθεσης έγιναν την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016.
    Για οργανωμένες επισκέψεις Παιδικών Σταθμών, Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, επικοινωνήστε έγκαιρα με την υπεύθυνη του Πολιτιστικού Κέντρου κ. Έλενα Νικηφόρου στο τηλέφωνο: 2421-0-91150 (Δευτέρα έως και Παρασκευή από 14.00-21.00, Σάββατο από 11.00 -15.00) και κλείστε το ραντεβού που ταιριάζει στο πρόγραμμά σας, για να μην πάθετε σαν τη Μαριώ της παροιμίας όπου Όταν οι άλλοι αποτρυγούσαν, η Μαριώ έπλεκε καλάθι για τον τρύγο
Όπως τονίζει εκ μέρους των παιδιών  και των νηπιαγωγών των Νηπιαγωγείων του Ν. Μαγνησίας, η Σχολική Σύμβουλος 32ης Περιφέρειας Εκπαίδευσης Προσχολικής Αγωγής Ν. Μαγνησίας Τζένη Μωραΐτη, «κάθε παροιμία αποτελεί μια σύντομη φράση με ολοκληρωμένο νόημα. Η συντομία του λόγου της, ο έμμετρος ή πεζός λόγος που χρησιμοποιείται, η έντονη απόδοση του περιεχομένου της με μια εικόνα από το οικείο φυσικό περιβάλλον, είναι η δύναμή της. Οι παρατηρήσεις, οι απόψεις και οι κρίσεις για τον άνθρωπο, οι πρωτότυπες διαπιστώσεις, άλλοτε καυστικές κι άλλοτε με κατανόηση, η σαφήνεια, το χιούμορ,  αλλά και το γεγονός ότι πηγαίνει από τα μερικό στα ολικό, από το ειδικό  στο γενικό και από τα αφηρημένα στα συγκεκριμένα, αποτελούν στοιχεία που επιτρέπουν στο συγκεκριμένο είδος να γίνει προσιτό και αγαπητό στα παιδιά. Συγχρόνως, μπορεί να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο στην προσέγγιση θεμάτων με δεδομένο ότι τα μικρά παιδιά σκέπτονται με εικόνες, θυμούνται με στερεότυπα γνωστικά και λεκτικά μοτίβα και συγκινούνται  με το ασυνήθιστο.

 Και ήρθε η ιδέα:  ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ στο Νηπιαγωγείο!
 Αλλά  Αν δεν φυσήξει άνεμος κλωνάρι δεν σαλεύει. Κι ο άνεμος μέσα στο Νηπιαγωγείο προέρχεται πάντα από τα παιδιά με την υποστήριξη των νηπιαγωγών. Άλλωστε Μ' όποιον δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις.. Αναζητήθηκε λοιπόν και βρέθηκε μια ευκαιρία στο Νηπιαγωγείο για την οργάνωση μιας θεματικής προσέγγισης που στο κέντρο της είχε τις παροιμίες. Η επικοινωνιακή παράμετρος της γλώσσας και ιδιαίτερα του  προφορικού λόγου στάθηκε  αρωγός σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.      
Μέσα από ερεθίσματα που δόθηκαν τα παιδιά προσέγγισαν τις παροιμίες βιωματικά, συμμετέχοντας σε μαθησιακές εμπειρίες μέσα από δραστηριότητες που είχαν νόημα γι’ αυτά και σχετίζονταν με τον Προφορικό και Γραπτό λόγο, τη Μουσική, τη Δραματική τέχνη, τη Φυσική Αγωγή, τις Φυσικές επιστήμες, το Περιβάλλον, την Παιδική λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, τα Εικαστικά, κ.α. Στο τέλος επέλεξαν ένα από τα δημιουργήματά τους να εκπροσωπήσει την τάξη τους και να συμμετάσχουν στην έκθεση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου