Και της Μαγνησίας, όπως τονίστηκε σε διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς για την υγιεινή και την ασφάλεια
Το θέμα της υγιεινής και της ασφάλειας έχει έρθει στο προσκήνιο με την έλευση της πανδημίας του κορωνοϊού και γίνεται πλέον ακόμη πιο επίκαιρος και απαραίτητος ο εξοπλισμός και η οχύρωση των σχολείων και όλης της σχολικής κοινότητας, απέναντι τόσο στη νόσο του Covid, όσο και απέναντι σε πάσης φύσεως ατυχήματα.
Πιο απαραίτητο από ποτέ, είναι η δημιουργία σχολικών ιατρείων, η επαναφορά του θεσμού του σχολικού ιατρού, αλλά και η ύπαρξη αρχείου καταγραφής ατυχημάτων στο χώρο του σχολείου. Για όλα τα θέματα υγιεινής και ασφάλειας στο σχολικό χώρο ενημερώθηκαν το απόγευμα της Τετάρτης πάνω από 250 εκπαιδευτικοί σε όλη τη Θεσσαλία, οι οποίοι συμμετείχαν στο ειδικό διαδικτυακό σεμινάριο που διοργάνωσαν οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής και οι υπεύθυνες σχολικών θεμάτων.
Σύμφωνα με την κ. Σοφία Κανταράκη, υπεύθυνη σχολικών
θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας που συνομίλησε με τον πρόεδρο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Ηλία Κουτσερή, το ενδιαφέρον των
εκπαιδευτικών για την υγιεινή και την ασφάλεια των σχολείων ήταν μεγάλο και
έντονο, με αφορμή και την περίοδο αυτή της πανδημίας.
Η κ. Σύρου, υπεύθυνη της επιμόρφωσης ανέλυσε πολλά
και διαφορετικά κομμάτια πάνω στα θέματα της ασφάλειας, όχι μόνο σε ότι αφορά
τον Covid,
αλλά και την γενικότερη ασφάλεια που πρέπει να υπάρχει σε ένα σχολικό κτήριο,
την πυρασφάλεια, την υγιεινή των τουαλετών, ακόμη και την αποφυγή άλλων
ατυχημάτων, που μπορεί εύκολα να συμβούν στο σχολικό περιβάλλον.
«Υπάρχουν
κίνδυνοι μέσα στο σχολείο»
Όπως επεσήμανε η κ. Κανταράκη «υπάρχουν κίνδυνοι
μέσα στο σχολείο που δεν εντοπίζουμε άμεσα. Ένα προφυλαγμένο σχολικό περιβάλλον
είναι εκείνο που προστατεύει το σχολικό πληθυσμό από τραυματισμούς, από
ασθένειες που προωθεί δράσεις πρόληψης αλλά και συμπεριφορές που μπορεί να
οδηγήσουν σε ασθένεια ή ακόμη και σε αναπηρία, καθώς έχουμε όλοι δει κάποιο
παιδί να έχει χτυπήσει σε μια καρέκλα». Η ιδια τόνισε πως όλα συμβάλουν στην
ασφάλεια, λέγοντας πως ακόμη και χαλασμένες πρίζες που υπάρχουν στα σχολικά
διδακτήρια μπορούν να γίνουν αιτία ατυχήματος.
Για το λόγο αυτό, καθίσταται απαραίτητη η ύπαρξη
ενημερωμένου αρχείου καταγραφής ατυχημάτων όπως και ειδικά διαμορφωμένος χώρος
παροχής φροντίδας σε περίπτωση ατυχήματος. Φυσικά ένα φαρμακείο και κουτί
πρώτων βοηθειών, ενημερωτικές πινακίδες και αναρτημένα έγγραφα με τα
εξειδικευμένα τηλέφωνα εκτάκτων αναγκών, είναι στοιχεία που ένα σύγχρονο
σχολείο θα πρέπει να παρέχει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
«Οι
μαθητές έχουν αφομοιώσει
πλήρως
τα μέτρα προφύλαξης»
Μάλιστα, η ίδια σχολίασε πως ενώ στις αρχές του 20ου
αιώνα υπήρχε ο σχολικός γιατρός, τώρα δεν υπάρχει. «Θα μπορούσε να υπάρχει
γραφείο σχολικής υγιεινής στις Διευθύνσεις, μέσω της οποίας θα εποπτεύονταν
όλες οι σχολικές μονάδες και θα μπορούσε να παρέχει συγκεκριμένη και
εξειδικευμένη ενημέρωση και σε εκπαιδευτικούς και σε γονείς», υπογράμμισε η κ.
Κανταράκη.
Το θέμα της υγείας, όπως συμπλήρωσε είναι πολύ
επίκαιρο τώρα με τον κορωνοϊό και πρέπει να διερευνηθεί περισσότερο, μιας και
υπάρχουν πολλά ζητήματα προς συζήτηση για να είναι ένα σχολικό περιβάλλον
ασφαλές και υγιεινό.
Τόνισε τέλος πως οι μαθητές έχουν αφομοιώσει πλήρως τα μέτρα προφύλαξης, τα οποία τηρούν ευλαβικά, έχοντας πάντα δίπλα τους εκπαιδευτικούς, που έχουν επωμιστεί και την επιτηρήση αυτών, ενώ υπογράμμισε πως οι μαθητές είναι και πολύ ενημερωμένοι και πολύ ευαισθητοποιημένοι στα θέματα της υγείας, κι αυτό οφείλεται τόσο στους γονείς τους, οσο και στους εκπαιδευτικούς.
Το εν λόγω διαδικτυακό σεμινάριο κέρδισε τους εκπαιδευτικούς και επειδή
τέθηκαν ερωτήματα σχετικά με τον εμβολιασμό κατά του κορωνοϊού, φαίνεται πως
σύντομα θα πραγματοποιηθεί νέο, προκειμένου να εξειδικεύσει το θέμα, για το
οποίο αγωνιούν πολλοί εκπαιδευτικοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου