Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018

Λογοτεχνικός περίπατος στον Βόλο


Από το ΣΔΕ Βόλου, το Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και την ΑΡΣΙΣ

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου η πρώτη διαδρομή – λογοτεχνικός περίπατος στο πλαίσιο του προγράμματος ROUTES στο οποίο συμμετέχουν το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Βόλου, το Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων ΑΡΣΙΣ.


 Το πρόγραμμα R.O.U.T.E.S. – Reshaping Our Universe Through Educational Synergies είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα ετήσιας διάρκειας με βασικό στόχο την προσφορά πλούσιων πολιτιστικών και εκπαιδευτικών ευκαιριών στους συμμετέχοντες μέσω δραστηριοτήτων μη τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.
Εικοσιπέντε συμμετέχοντες, πρόσφυγες που διαμένουν στη Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων της ΑΡΣΙΣ στη Μακρινίτσα και στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΥΘΡΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ στην Αγριά, μαθητές του ΣΔΕ Βόλου και φοιτήτριες του Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με σύμμαχο τον καλό καιρό και με τη συνοδεία της Προέδρου της Ένωσης Φιλολόγων Μαγνησίας, κ. Βίκυς Μαντζώρου περπάτησαν από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου μέχρι το άγαλμά του Παπαδιαμάντη στην παραλία του Βόλου. Κατά μήκος της διαδρομής και σε προκαθορισμένους σταθμούς οι συμμετέχοντες διάβασαν επιλεγμένα αποσπάσματα κειμένων από πεζογράφους και ποιητές τόσο από την Ελλάδα όσο και από τις χώρες καταγωγής των προσφύγων. Παράλληλα οι νεαροί πρόσφυγες διάβασαν στις γλώσσες τους, με μετάφραση στα αγγλικά και τα ελληνικά, κείμενα που είχαν οι ίδιοι γράψει και συνδέονταν τόσο με τη χώρα καταγωγής τους όσο και με την προσφυγική τους εμπειρία. Μέσα από την διαδικασία αυτή οι συμμετέχοντες στην πρώτη αυτή διαδρομή είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να συζητήσουν, να μοιραστούν σκέψεις, βιώματα και εικόνες από τις πατρίδες τους και να βιώσουν μια σημαντική διαπολιτισμική εμπειρία.
Η επόμενη διαδρομή που θα είναι ένας ιστορικός περίπατος στη συνοικία των Παλαιών προγραμματίζεται προς τα τέλη Ιανουαρίου.                                                                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου