Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021

Μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων έφτιαξαν ψηφιακούς σεισμογράφους και βραβεύτηκαν

 



 Διακρίθηκαν "μπαίνοντας" την καλύτερη δεκάδα του διαγωνισμού

Η Ελληνογερμανική Αγωγή σε συνεργασία με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) διοργάνωσαν τον εκπαιδευτικό διαγωνισμό με τίτλο «Φτιάξε τον δικό σου ψηφιακό σεισμογράφο» για μαθητές δημοτικού/γυμνασίου/λυκείου. Μαθητές σχολείων της Μαγνησίας, όχι μόνο συμμετείχαν, αλλά διακρίθηκαν και μπήκαν στην καλύτερη δεκάδα του διαγωνισμού!

Οι ομάδες των  μαθητών και μαθητριών σε συνεργασία με τους/τις  εκπαιδευτικούς τους κλήθηκαν να κατασκευάσουν το μοντέλο ενός αυτοσχέδιου σεισμογράφου που θα είναι σε θέση να δώσει ψηφιακό σήμα της καταγραφής και να περιγράψουν την όλη διαδικασία κατασκευής σε μία έκθεση συνοδευόμενη από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό. Η όλη η διαδικασία έπρεπε να καταγραφεί και να συνοδεύεται από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο στη συνέχεια αναρτήθηκε στη σελίδα του έργου OSOS .

Τα σχολεία της Μαγνησίας που διακρίθηκαν ήταν το ΓΕΛ Αλμυρού, το 4ο Γυμνάσιο Βόλου και η ομάδα των 4ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας, 19ου ΔΣ Βόλου, 3ου ΔΣ Βόλου, 16ου ΔΣ Βόλου και 10ου ΔΣ Βόλου.

Το ΓΕΛ Αλμυρού

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού  η  ομάδα μαθητών του Γενικού Λυκείου Αλμυρού αποφάσισε να δημιουργήσει μια ψηφιακή συσκευή καταγραφής σεισμικών δονήσεων , την οποία και συνδύασε με σύστημα εκφώνησης οδηγιών κατά τη διάρκεια σεισμού. Η όλη ιδέα στηρίζεται στο φαινόμενο της επαγωγής, στη χρήση μικροελεγκτή arduino και στη χρήση εφαρμογής σε κινητό android.

Σεισμογράφος Lego από το 4ο Γυμνάσιο Βόλου

Η ομάδα των παιδιών του 4ου Γυμνασίου Βόλου προσομοίασε με την κεντρική μονάδα του Lego Ev3 Mindstorms και έναν αισθητήρα απόστασης (ultrasonic) σε περιβάλλον πειράματος την γραφική απεικόνιση ενός σεισμού, εν συνεχεία το κατέβασμα του αρχείου μετρήσεων σε αρχείο που διαβάζεται με το πρόγραμμα Ms Excel και τα κατάλληλα γραφήματα. Με το νομογράφημα και έχοντας πειραματικές μετρήσεις δύο μεταβλητών μπόρεσαν οι μαθητές να υπολογίσουν τις υπόλοιπες και να έχουν τη διάρκεια, το μέγεθος, το πλάτος αλλά και την απόσταση από το επίκεντρο. Όπως σημειώνουν, στο ενημερωτικό σημείο της εργασίας τους, πρόκειται για έναν απλό τρόπος μέτρησης και καταγραφής ενός σεισμού αλλά και μία πρώτη προσπάθειά τους να κατανοήσουν και να καταγράψουν την σεισμική δραστηριότητα.

 

Σεισμογράφος Arduino από Δημοτικά Σχολεία Βόλου (4ο Ν. Ιωνίας, 19ο Βόλου, 3ο Βόλου, 16ο Βόλου, 10ο Βόλου)

Η ομάδα των παιδιών των Δημοτικών Σχολείων στον Βόλο και τη Ν. Ιωνία προσομοίασε με το arduino και έναν αισθητήρα απόστασης (ultrasonic) σε περιβάλλον πειράματος την γραφική απεικόνιση ενός σεισμού, εν συνεχεία το κατέβασμα του αρχείου μετρήσεων σε αρχείο που διαβάζεται με το πρόγραμμα Ms Excel και τα κατάλληλα γραφήματα. Με το νομογράφημα και έχοντας πειραματικές μετρήσεις δύο μεταβλητών κατάφεραν  να υπολογίσουν  τις υπόλοιπες και να έχουν τη διάρκεια, το μέγεθος, το πλάτος αλλά και την απόσταση από το επίκεντρο.

Σημειώνεται, πως από τον διαγωνισμό αναδείχθηκαν οι τελικοί νικητές που ήταν δέκα στο σύνολο, με τις τρεις θέσεις να καταλαμβάνονται από τις εργασίες των σχολικών ομάδων των μαθητών της Μαγνησίας.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου