Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017

Ανοίγει τις πύλες του για διδασκαλία μαθητών το Αρχαιολογικό Μουσείο



Σεμινάριο μουσειοπαιδαγωγικής την Κυριακή, για 60 εκπαιδευτικούς

Σεμινάριο μουσειοπαιδαγωγικής για 30 δασκάλους και 30 καθηγητές θα γίνει την ερχόμενη Κυριακή 22 Ιανουαρίου στο Αθανασάκειο Μουσείο Βόλου, με σκοπό να επιμορφωθούν σε μια θεματική ενότητα και να κάνουν μαθήματα των τάξεων και στο Μουσείο, ή σε αρχαιολογικούς χώρους, ενώ η δράση είναι πολλαπλασιαστική.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε από την Έλσα Νικολάου αναπληρώτρια προϊσταμένη Εφορείας Αρχαιοτήτων Μαγνησίας, τη Σούλα Μπαρτζιώκα πρόεδρο του Συλλόγου “Φίλοι του Αθανασάκειου Μουσείου Βόλου, τον Αντώνη Αντωνίου υπεύθυνο σχολικών δραστηριοτήτων σχολείων Α’θμιας και την Κική Δανιηλίδου υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων σχολείων Β’θμιας, έγινε αναφορά στην επιμορφωτική εκδήλωση και επισημάνθηκε ότι η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο επιμορφώσεων για αναβάθμιση εκπαιδευτικού και παρεχόμενης γνώσης.

Θεωρητικές εισηγήσεις

Η κ. Νικολάου ανέφερε ότι στην ημερίδα θα παρουσιαστούν τρεις θεωρητικές εισηγήσεις από τους αρχαιολόγους και τη μουσειοπαιδαγωγό της Υπηρεσίας, θα πληροφορήσουν τους εκπαιδευτικούς για τους τρόπους διαμόρφωσης των προγραμμάτων, το εκπαιδευτικό υλικό και τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε αρχαιολογικούς χώρους με παραδείγματα από τον αρχαιολογικό χώρο Σέσκλου.
Θα ακολουθήσει στοχευμένη περιήγηση στα εκθέματα του Μουσείου με τέσσερις θεματικές ενότητες που είναι Θεοί και χθόνιες θεότητες, παιχνίδια στην αρχαιότητα, η κεραμική παραγωγή στην αρχαιότητα και ανταλλαγές προϊόντων και εμπόριο στην αρχαιότητα.

Η αναπληρώτρια προϊσταμένη του Μουσείου τόνισε ότι στη συνέχεια, με αφετηρία ένα ή περισσότερα εκθέματα από τις θεματικές, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να σχεδιάσουν κατά ομάδες το δικό τους εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ανάλογα με τις δυνατότητες και τις ηλικίες των μαθητών, ενώ θα αναζητήσουν τρόπους περιγραφής και αφήγησης δημιουργώντας μια πραγματική ή «φανταστική» ιστορία, της οποίας στιγμή αποτελεί το έκθεμα.
Οι εκπαιδευτικοί θα παρουσιάσουν το σχέδιο του προγράμματος στο τέλος της ημερίδας, ενώπιον των συμμετεχόντων, ενώ αργότερα θα πειραματιστούν στο σχολείο δουλεύοντας το πρόγραμμα που σχεδίασαν οι ίδιοι και που θα εφαρμοστεί στον αρχαιολογικό χώρο ή το Μουσείο που έχουν επιλέξει.
Η β’ φάση της ημερίδας θα παρουσιαστεί τον Απρίλιο του 2017 με το ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στα σχολεία.

Πρόταση του Συλλόγου

Η πρόεδρος του Συλλόγου Φίλοι Αθανασάκειου Μουσείου Βόλου και Αρχαιολογικών Χώρων Μαγνησίας Σούλα Μπαρτζιώκα τόνισε ότι ο Σύλλογος πρότεινε το σεμινάριο, διότι πιστεύει ότι  είναι κύτταρο Παιδείας τα σε ανοιχτά Μουσεία, με εκπαιδευτικό χαρακτήρα και η σχέση μουσείου και σχολείου είναι ουσιαστική.                                                                  Όπως είπε, στο Αθανασάκειο Μουσείο εμπνευσμένοι μουσειοπαιδαγωγοί και αρχαιολόγοι, στηρίζουν αυτά τα προγράμματα που αποτελούν ουσιαστικό βήμα ώστε βόλτα στο μουσείο να είναι μέρος μάθησης και δημιουργίας.

Η Κική Δανιηλίδου τόνισε ότι το Μουσείο πρέπει να γίνει προέκταση της σχολικής τάξης και συμπλήρωσε ότι οι εκπαιδευτικοί που θα επιμορφωθούν μπορούν να είναι διαφόρων ειδικοτήτων όπως φυσικοί, χημικοί, πληροφορικής, τεχνολόγοι και όχι μόνο φιλόλογοι.  
Όπως σημείωσε, η συνεργασία μας με μουσείο είναι πολυετής. Ωστόσο αυτό το σεμινάριο βάζει βάσεις για μία καινούργια σχέση εκπαιδευτικών και μουσείου. Θέλουμε το μουσείο να γίνει προέκταση της σχολικής τάξης. Επιδιώκουμε οι εκπαιδευτικοί που θα επιμορφωθούν να βρουν θεματικές μέσα στο Μουσείο για να κάνουν το μάθημά τους. (φυσικοί, χημικοί, πληροφορικής, τεχνολόγοι κλπ και όχι μόνο φιλόλογοι). Το θεωρούμε σημαντικό και εντάσσεται στο πλαίσιο επιμορφώσεων για αναβάθμιση εκπαιδευτικού και παρεχόμενης γνώσης. 

Ο Αντώνης Αντωνίου δήλωσε ότι καινοτομία είναι να καταστεί ο εκπαιδευτικός εφαρμοστής και απόλυτος κυρίαρχος του να παρουσιάσει και να προβάλλει μία θεματική ενότητα από τις τόσες που υπάρχουν στο Μουσείο. «Ερχόμαστε να συγκεντρώσουμε και να πάρουμε όλη αυτή τη γνώση και να τη μεταφέρουμε στην εκπαιδευτική κοινότητα και ο καθένας εκπαιδευτικός να εφαρμόσει πέρα από όποια βοήθεια, να λειτουργήσει και να αυτονομηθεί», τόνισε.

Το σεμινάριο
Το σεμινάριο θα γίνει την ερχόμενη Κυριακή 22 Ιανουαρίου στο Μουσείο το Αθανασάκειο (9.00 - 4:00) και κάθε εκπαιδευτικός που θα συμμετάσχει υποχρεούται η τάξη του να σχεδιάσει ένα μάθημα ή πρόγραμμα στο Μουσείο, ή σε αρχαιολογικό χώρο.                                                    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου