Ξεκίνημα στο σχολείο
με 10 λεπτά ...διάβασμα!
Φιλαναγνωσία - Ένα βιβλίο γεμίζει το μυαλό και την ψυχή μας, λένε στο «Βαρνάλειο»
Από την αρχή της
Σχολικής Χρονιάς 2016 – 2017 στο “Βαρνάλειο”
Ολοήμερο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας
Αγχιάλου οι μαθητές και οι μαθήτριες
ξεκινούν την σχολική τους ημέρα με 10
λεπτά ανάγνωσης λογοτεχνικού βιβλίου
της επιλογής τους.
Ό
πως
αναφέρει ο διευθυντής του σχολείου
Ηρακλής Τσέλιος Η δράση αυτή ξεκίνησε
να υλοποιείται πιλοτικά κατά το τρίτο
τρίμηνο του Σχολικού Έτους 2015 – 2016 στο
πρώτο τμήμα της Ε’ Τάξης και είναι στην
ουσία μια εισαγωγή καινοτομίας από την
εμπειρία υλοποίησης του Ευρωπαϊκού
Σχεδίου “Stress-free E. U. Schools” που σχεδίασε
και υλοποίησε το Σχολείο μας στο πλαίσιο
του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS + και
της Βασικής Δράσης 2 – Εταιρικές Σχέσεις.
Η ανταπόκριση των
μαθητών ήταν τόσο θετική ώστε πλέον, με
ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων
του Σχολείου μας, εφαρμόζεται σε όλες
τις τάξεις του «Βαρνάλειου» Ολοήμερου
2ου
Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου, καθώς
οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι οι
δράσεις φιλαναγνωσίας προσφέρουν
ποικιλοτρόπως στην γνωστική και
συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
του σχολείου μας.
Αναλυτικότερα:
-
Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν μαθητές που θεωρούνται αδιάφοροι ή αδύναμοι, αφού για κάθε παιδί υπάρχει ένα βιβλίο που αγγίζει τις ανησυχίες και τις ανάγκες του.
-
Παράλληλα, τα παιδιά αισθάνονται ότι η ώρα της φιλαναγνωσίας είναι μια διαφορετική στιγμή στη σχολική τους ζωή. Είναι μια ζώνη ελευθερίας, δημιουργικότητας, στην οποία μπορούν να εκφράσουν επιθυμίες, τάσεις, σκέψεις που σε άλλες ώρες ίσως είναι περισσότερο δύσκολο.
-
Σημαντικό είναι επίσης, ειδικά για τα μικρότερα παιδιά, να έρχονται σε επαφή με βιβλία, να τα πιάνουν, να τα ξεφυλλίζουν, να μαθαίνουν, να αντλούν πληροφορίες από το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο. Έτσι θα ξέρουν πώς να διαλέξουν βιβλία σε ένα βιβλιοπωλείο ή μια βιβλιοθήκη.
-
Γενικότερα, η ένταξη του βιβλίου στη ζωή της τάξης με κάθε αφορμή, εκτός της ώρας της φιλαναγνωσίας, μαθαίνει στα παιδιά ότι η ανάγνωση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας.
-
Επιπλέον, η δραστηριότητα συμβάλλει στην ομαλή εισαγωγή των μαθητών και των μαθητριών στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Διευκολύνει την καθημερινή μετάβαση από το οικιακό στο σχολικό περιβάλλον, εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στο κατάλληλο εκπαιδευτικό κλίμα για τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος και “ξυπνάει¨ τις απαραίτητες νοητικές λειτουργίες των παιδιών για τη συνέχεια της σχολικής τους ημέρας.
Τ
ο
Σχολείο μας στοχεύει το τρέχον Σχολικό
Έτος να υιοθετήσει πλήρως και να εντάξει
λειτουργικά τη φιλαναγνωσία στην
καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία
αναπτύσσοντας παράλληλα μια σειρά
ενεργειών όπως:
Α. Την οργάνωση και λειτουργία μικρών δανειστικών βιβλιοθηκών στην σχολική αίθουσα τις οποίες διαχειρίζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες.
Β. Την ένταξη με δημιουργικό τρόπο και άλλων περιοχών της Τέχνης,
Γ. Την μελλοντική λειτουργία “Λεσχών Ανάγνωσης” που θα συγκροτούνται από ομάδες μελών της σχολικής μας κοινότητας, και θα αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες αναφορικά με δράσεις που έχουν ως επίκεντρο το καλό λογοτεχνικό βιβλίο και την προώθηση της φιλαναγνωσίας.
Α. Την οργάνωση και λειτουργία μικρών δανειστικών βιβλιοθηκών στην σχολική αίθουσα τις οποίες διαχειρίζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες.
Β. Την ένταξη με δημιουργικό τρόπο και άλλων περιοχών της Τέχνης,
Γ. Την μελλοντική λειτουργία “Λεσχών Ανάγνωσης” που θα συγκροτούνται από ομάδες μελών της σχολικής μας κοινότητας, και θα αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες αναφορικά με δράσεις που έχουν ως επίκεντρο το καλό λογοτεχνικό βιβλίο και την προώθηση της φιλαναγνωσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου