Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Ψηφιακές δεξιότητες για προώθηση της απασχολησιμότητας στην Καινοτομία



Μέσω του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το ερευνητικό σχέδιο EMPLOY

Το ερευνητικό σχέδιο EMPLOY: Digital Skills for Employability and Social Inclusion, που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα ERASMUS+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επιδιώκει τον ψηφιακό εγγραμματισμό μαθητών σε ηλικία σχολικής εκπαίδευσης δίνοντας έμφαση σε άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού.
Όπως έγινε γνωστό από το Πανεπιστήμιο, «επενδύοντας στις ψηφιακές δεξιότητες που αναμένεται να βρίσκονται σε συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση τα επόμενα χρόνια, το σχέδιο προωθεί την απασχολησιμότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και συνοχή μέσω της απασχόλησης, και την ανάπτυξη που υποστηρίζεται από επαρκώς καταρτισμένο επαγγελματικό δυναμικό. Το σχέδιο αναπτύσσει μαθησιακά παιχνίδια που εκθέτουν τους μαθητές σε δραστηριότητες εμπνευσμένες από τον επαγγελματικό χώρο η διεκπεραίωση των οποίων τους προκαλεί να εφαρμόσουν στην πράξη ψηφιακές δεξιότητες, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, και κριτική σκέψη. Τα πλεονεκτήματα της προτεινόμενης μαθησιακής παρέμβασης που βασίζεται σε παιγνιώδη μάθηση συμπεριλαμβάνουν την αυξημένη ενσωμάτωση γνώσης μέσω ενεργούς μάθησης, την αυξημένη ικανότητα μεταφοράς νέας γνώσης στον πραγματικό κόσμο, την καλύτερη σύνδεση της μαθησιακής δραστηριότητας με μαθησιακούς στόχους μέσω άμεσης ανατροφοδότησης, την καινοτόμα σκέψη, και τη μάθηση μέσα σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς. Η προτεινόμενη μέθοδος μάθησης και οι σχετικές ψηφιακές εφαρμογές θα αξιολογηθούν στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Τουρκία, τη Γαλλία, και την Εσθονία.
To EMPLOY προωθεί θετικές αντιλήψεις σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ως εργαλείων για τη σύνδεση της μάθησης με τις ανάγκες του εργασιακού χώρου. Διευρύνει τις επιλογές εργασίας για τους νέους μαθητές μέσω της ευαισθητοποίησης τους σχετικά με επαγγελματικά προφίλ που θα είναι σε ζήτηση τα επόμενα χρόνια και με την οικοδόμηση δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την είσοδο στην οικονομία της γνώσης. Ενδυναμώνει τις τοπικές κοινότητες για την καταπολέμηση της ανεργίας και την αποφυγή της «διαρροής εγκεφάλων». Υποστηρίζει την ευρύτερη διαθεσιμότητα εργαλείων ΤΠΕ για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Συνεισφέρει στον εμπλουτισμό των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών μέσω της παρουσίασης καλών πρακτικών που στοχεύουν στην προώθηση της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ σε διαδικασίες μάθησης.
Επιστημονικός υπεύθυνος του έργου είναι ο Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ηλίας Χούστης και οργανωτικά υπεύθυνη είναι η Δρ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα μέλος ΕΔΙΠ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στην ομάδα εργασίας συμμετέχουν οι κ.κ. Σπύρος Τσαλαπάτας, Olivier Heidmann, Σπύρος Κούριας καθώς και ο κ. Χαράλαμπος Σταχτέας, σχολικός σύμβουλος β-βάθμιας εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου