Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

Ψηφιακό μαθησιακό παιχνίδι για προβληματοκεντρική μάθηση

 

Απ΄το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών


Το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ), και συγκεκριμένα η ερευνητική ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης, έχει αναπτύξει μαθησιακό παιχνίδι που στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων σε φοιτητές για τη σύνθεση λύσεων στις επείγουσες προκλήσεις του 21ου αιώνα. Το μαθησιακό παιχνίδι βασίζεται σε μεθοδολογίες ενεργούς μάθησης με τις οποίες οι φοιτητές αναπτύσσουν γνώσεις και δεξιότητες με δράση, δηλαδή αναλαμβάνοντας ρόλους. Η μέθοδος αυτή έχει το πλεονέκτημα ότι ενθαρρύνει τους φοιτητές να χρησιμοποιήσουν γνώση από όλο το εύρος του προγράμματος σπουδών συνθέτοντας τη για το σχεδιασμό λύσεων σε σύνθετα προβλήματα που είναι εμπνευσμένα από την πραγματική ζωή. Με τον τρόπο αυτό οι φοιτητές προετοιμάζονται καλύτερα για τη μετάβαση τους από το ακαδημαϊκό περιβάλλον στο περιβάλλον εργασίας.

Το μαθησιακό παιχνίδι έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του ερευνητικού έργου HERA: Re-engineering Higher Education through Active Learning for Growth (http://heraproject.eu) το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής ΙΚΥ (http://iky.gr). Το μαθησιακό παιχνίδι έχει σχεδιαστεί για παράλληλη χρήση από πολλούς παίκτες που αναλαμβάνουν ρόλους σε μια ομάδα με κοινό στόχο. Ο κάθε φοιτητής έχει, επιπλέον των στόχων της ομάδας του, και προσωπικούς στόχους που σχετίζονται με το ρόλο του. Το παιχνίδι επίσης διαθέτει ολοκληρωμένη υπηρεσία σχεδιασμού μαθησιακών σεναρίων για διδάσκοντες. Η πρώτη έκδοση του παιχνιδιού είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση http://heraproject.eu/index.php/results/.

Επιστημονικά υπεύθυνος του ερευνητικού έργου HERA είναι ο Ομ. Καθ. του ΤΗΜΜΥ Ηλίας Χούστης ενώ οργανωτικά υπεύθυνη είναι το μέλος ΕΔΙΠ του ΤΗΜΜΥ Χαρίκλεια Τσαλαπάτα. Στην ομάδα εργασίας συμμετέχουν οι Κωνσταντίνος Κατσιμεντές, Σωρήρης Ευαγγέλου, Olivier Heidmann, Νάντια Βλαχούτσου, και Χριστίνα Τάκα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου