Κυριακή 11 Αυγούστου 2019

Οι μαθητές της Μαγνησίας προτείνουν τις λύσεις για ένα … καλύτερο σχολείο



 Στη δημοσιότητα έκδοση της Δ.Δ.Ε. από την ημερίδα
 «Η Πολιτεία αφουγκράζεται τους μαθητές» στην οποία συμμετείχε η Ένωση Συλλόγων Γονέων Βόλου 

Τις πέντε προτάσεις των 6.000 μαθητών της Μαγνησίας κυρίως προς την Πολιτεία, που είχαν καταθέσει στην ημερίδα με τίτλο  «Η Πολιτεία αφουγκράζεται τους μαθητές», κωδικοποίησε η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Μαγνησίας σε cd-rom, το οποίο στάλθηκε στο υπουργείο Παιδείας και τους έξι νεοεκλεγέντες βουλευτές της Μαγνησίας.

Ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Σωκράτης Σαβελίδης, που χθες παρέδωσε την ηλεκτρονική έκδοση στον Τύπο, χαρακτήρισε τις παρατηρήσεις - προτάσεις των μαθητών ως «θησαυρό» από την στιγμή που η Μαγνησία αποτελεί σε εκπαιδευτικό επίπεδο, δείγμα για την υπόλοιπη Ελλάδα, λόγω του γεωγραφικού της ανάγλυφου, της θέσης της και των ποιοτικών της χαρακτηριστικών.

“Αυτή η έκδοση είναι ένας θησαυρός πρώτα απ’ όλα για τους πολιτικούς που θέλουν να χαράξουν μία πολιτική στην εκπαίδευση και θέλουν να ακούσουν τη φωνή αυτών των 6.000 μαθητών. Είναι θησαυρός και για τη διοίκηση της εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές, γιατί είναι πολύ σπουδαίο να γνωρίζουμε τι πιστεύουν και τι προτείνουν οι μαθητές. Είναι τέλος θησαυρός και για τους ερευνητές, τους πανεπιστημιακούς, οι οποίοι έχουν συγκεντρωμένα και εμπεριστατωμένα τις απόψεις των μαθητών, που μπορούν να καθοδηγήσουν ερευνητικές διαδικασίες επιστημονικού επιπέδου”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σαβελίδης. 

Τα πρακτικά των δύο συνεδρίων

Οι επόμενες εκδόσεις της ΔΔΕ θα αφορούν τα πρακτικά των δύο συνεδρίων που έχουν γίνει, του συνεδρίου για τον Παπαδιαμάντη που έγινε πρόπερσι και του συνεδρίου για τον Άνθιμο Γαζή που έγινε φέτος.
Το συγκεκριμένο DVD θα επανεκδοθεί, ενώ τον Σεπτέμβριο θα υποβληθεί αίτημα στο Υπουργείο Παιδείας για να πραγματοποιηθεί νέα εκδήλωση, με ακροατές πολιτικούς και δημοτικούς άρχοντες της περιοχής.
“Αυτό που προσδοκούμε είναι να ακούσουν οι πολιτικοί τη φωνή των μαθητών. Και μόνο να την ακούσουν, είναι πολύ σημαντικό” πρόσθεσε ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας, σημειώνοντας πως “είναι πολύ σοφά μελετημένα τα παιδιά μας. Το σπουδαιότερο είναι ότι για πρώτη φορά 6.000 μαθητές από τη Μαγνησία μιλάνε και αυτό μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για όσους θέλουν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της εκπαίδευσης”.

Τι προτείνουν οι μαθητές

Για τη νομοθεσία και το εκπαιδευτικό σύστημα οι προτάσεις των 6.000 μαθητών της Μαγνησίας συνοψίζονται στα εξής: 

-Ανάγκη για σταθερό εκπαιδευτικό σύστημα. Να υπάρξει μακροπρόθεσμος σχεδιασμός. Όχι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Οι αλλαγές να ανακοινώνονται έγκαιρα, ώστε να υπάρχει διαθέσιμος χρόνος για προετοιμασία.
-Αναλυτικό πρόγραμμα: να ακολουθεί τις ανάγκες των μαθητών. Να υπάρχει συνάφεια μεταξύ παρεχόμενης γνώσης από ΑΕΙ –ΤΕΙ και των απαιτήσεων της αγοράς εργασίας. Ορθολογικότερος διαχωρισμός των ομάδων προσανατολισμού στη Β’ και Γ’ Λυκείου.

-Κατάργηση ορίου στο εισόδημα για να εγγραφεί κάποιος εργαζόμενος ανήλικος σε εσπερινό.
-Μάχιμοι καθηγητές να βγάζουν τα θέματα στις Επιτροπές των Πανελλαδικών εξετάσεων. Θεσμοθέτηση Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου που θα εκφράζει τη γνώμη των μαθητών συμμετέχοντας  στη διαδικασίας λήψης αποφάσεων του ΥΠΠΕΘ.
-ΕΕΕΕΚ: Σαφής προσδιορισμός μαθητών που φοιτούν, σταθερότητα στα έτη φοίτησης, δυνατότητα φοίτησης σε δεύτερο ή/και τρίτο εργαστήριο, αύξηση ετών φοίτησης, νομοθετικό πλαίσιο πρακτικής άσκησης και εισαγωγή μαθητείας, νομοθετική ρύθμιση για θέματα επικινδυνότητας ως προς την συμπεριφορά βάση ψυχοπαθολογίας μαθητών.
-Η πρόσβαση στην εργασία για πολλούς είναι αδύνατη και οι απόφοιτοι των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., βάση νόμου, δεν έχουν πρόσβαση στο Ειδικό Λύκειο
-ΕΠΑΛ: Εργαζόμενοι μαθητές: να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, ώστε ο χρόνος της εργασίας τους σε συναφές με τον τομέα τους επάγγελμα να λογίζεται ως χρόνος παρακολούθησης της μαθητείας, με εξασφάλιση του σχετικού πιστοποιητικού.
-Αναβάθμιση της ποιότητας του περιεχομένου σπουδών και των τίτλων που απονέμονται από τα ΕΠΑΛ. Εκτεταμένη και λεπτομερής ενημέρωση του κοινού.
Νομοθετημένη κατηγοριοποίηση του επιπέδου της επιστημονικής κατάρτισης και της δυνατότητα για επαγγελματική αποκατάσταση με βάση αυτή. Κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων όλων των ειδικοτήτων. Διάκριση επιπέδου επαγγελματικών προσόντων μεταξύ των αποφοίτων ΕΠΑΛ. και ΓΕΛ. Ισότιμη αντιμετώπιση Γενικής και Επαγ/κής εκπαίδευσης από την  Πολιτεία.

Εισαγωγή στην τριτοβάθμια – Πανελλήνιες

-Σταθερό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μείωση εξεταζομένων μαθημάτων ή εισαγωγή μέσω ενός αξιόπιστου εθνικού απολυτηρίου.
-Είτε όχι μόνο Πανελλαδικές ως κριτήριο εισαγωγής, αλλά συνυπολογισμός βαθμών των τριών τάξεων του Λυκείου με σχετική ποσόστωση ή κατάργηση εξετάσεων ή ας ανατεθεί το έργο αυτό στα Πανεπιστήμια, είτε τα θέματα των Πανελλαδικών να είναι με βάση τα παραδείγματα και την ύλη των σχολικών βιβλίων.
-Να δίνεται δυνατότητα εισαγωγής στις Στρατιωτικές Σχολές και στην Αστυνομία και στους μαθητές των Εσπερινών. Ψυχολογικά τεστ στους εκπαιδευτικούς που διορθώνουν τα γραπτά.
-Πρόβλημα: το λύκειο είναι πλέον προθάλαμος του πανεπιστημίου, μοναδικός στόχος μαθητών η επιτυχία στις πανελλήνιες. Να γίνει λιγότερο εξετασιοκεντρικό σύστημα.
-Αποδέσμευση από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση/ Κατάργηση Πανελλαδικών εξετάσεων. Να δημοσιευθεί εγκαίρως με σαφήνεια ο τρόπος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τη φετινή Α΄ Λυκείου.

-Η προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις να γίνεται σε όσους επιθυμούν σε ένα μεταλυκειακό έτος. Συναρμογή με τις μαθησιακές επιλογές του μαθητή εντός του Λυκείου.
-ΕΕΕΕΚ: Αναδιάρθρωση του τίτλου σπουδών με ενδεχόμενες διαβαθμίσεις αντίστοιχες του τύπου φοίτησης
-ΕΠΑΛ: Οριστικοποίηση ύλης Πανελλαδικών. Αύξηση ποσοστού πρόσβασης σε Παν/μια και Πολυτεχνεία αποφοίτων ΕΠΑΛ.

-Κατάργηση των Πανελληνίων, Εισαγωγή με τον βαθμό απολυτηρίου στην τελευταία τάξη του λυκείου.
-Αύξηση του ποσοστού εισαγωγής των μαθητών των ΕΠΑΛ στις στρατιωτικές σχολές και στα ΤΕΙ από 12% σε 15% και στα ΑΕΙ από 1% στο 5%.
-Ύπαρξη ίσων ευκαιριών μεταξύ των μαθητών ΕΠΑΛ και ΓΕΛ όσον αφορά την εισαγωγή τους στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
-Διαχωρισμός μαθητών Γ’ Λυκείου σε όσους διεκδικούν θέση στην 3/βάθμια εκπαίδευση και σε όσους ενδιαφέρονται μόνο για πτυχίο/απολυτήριο.

Βαθμολογία - Ενδοσχολικές εξετάσεις

-Αξιοκρατική αξιολόγηση μαθητών. Κατάργηση βαθμών/ βαθμοθηρίας.
-Αντί για ακαδημαϊκό 4μηνο → 2μηνο για καλύτερη αξιολόγηση των μαθητών.
-Να βρεθούν και άλλα κριτήρια αξιολογήσεως, ποιοτικά και μετρήσιμα, όχι μόνο με αποστήθιση ή με διαγωνίσματα.
-Ενδοσχολικές εξετάσεις μόνον στα βασικά μαθήματα  (π.χ. όχι τα καλλιτεχνικά). Διαχωρισμός των ενδοσχολικών εξετάσεων του Λυκείου τον Ιανουάριο και Ιούνιο με τη μισή εξεταστέα ύλη κάθε φορά.
-Προαγωγικές εξετάσεις σε λιγότερα μαθήματα. Μείωση μαθημάτων για τις τελικές εξετάσεις κάθε τάξης σε 4.
-Η βαθμολογία των τετραμήνων να παραμείνει ως έχει με βαθμό άριστα το 20 και όχι με βάση γενικό χαρακτηρισμό (Α, Β, Γ).

Επίσης, οι μαθητές ζητούν μείωση της ύλης και σύνδεσή της με τις ανάγκες της πραγματικότητας, μείωση των ωρών μαθημάτων που δεν εξετάζονται στις πανελλαδικές και σωστό καταμερισμό όσων εξετάζονται, νέες προσθήκες στο ωρολόγιο πρόγραμμα με δραστηριότητες τεχνολογικής και καλλιτεχνικής κατεύθυνσης, προώθηση του αθλητισμού και των τεχνών, σεξουαλική αγωγή, διατήρηση της πρωινής προσευχής και των θρησκευτικών.

Όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς, οι προτάσεις των μαθητών περιλαμβάνουν την έγκαιρη τοποθέτηση των εκπαιδευτικών με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, άμεση αναπλήρωση σε περίπτωση απουσίας, αξιοκρατική και αντικειμενική αξιολόγηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, γρηγορότερη συνταξιοδότηση, ενώ μία ιδιαίτερα σημαντική παρατήρηση που κάνουν, αφορά στο απαρχαιωμένο σύστημα διδασκαλίας, που θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί, με στόχευση στη βιωματική εκπαίδευση.

Τέλος, τονίζουν την αναγκαιότητα να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και βέβαια να αυξηθεί η ενισχυτική διδασκαλία εντός του σχολείου, ούτως ώστε να μειωθούν τα ιδιωτικά φροντιστήρια και το αυξημένο κόστος που αυτά συνεπάγονται.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου