Έρευνα
σε 583 μαθητές της Θεσσαλίας 11-17 ετών
Το
γεγονός ότι οι μισοί από τους μαθητές, ηλικίας 11-17 ετών στα σχολεία της
Θεσσαλίας αισθάνονται συναισθηματική και κοινωνική ευεξία στο σχολείο τους,
προκύπτει από έρευνα που έγινε σε 583 μαθητές σε όλη τη Θεσσαλία, στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού
προγράμματος που υλοποιείται από 10 χώρες.
Στην
έρευνα συμμετείχε η καθηγήτρια
ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ελένη Ανδρέου, που μίλησε στην ΕΡΤ
Βόλου και τόνισε ότι ως χώρα πάμε καλά, καθώς γενικά οι έφηβοι αισθάνονται το
αίσθημα ευεξίας στις μικρότερες ηλικίες (προέφηβοι), αλλά καθώς μεγαλώνουν αυτό
φαίνεται να τους εγκαταλείπει, ωστόσο το θέμα δεν είναι αναπτυξιακό, αλλά έχει
σχέση με την ψυχολογική κατάσταση κάθε εφήβου, καθώς βρισκόμαστε σε εποχή
κρίσης.
Η
καθηγήτρια εξήγησε ότι η έρευνα δεν γίνεται για στενά ακαδημαϊκούς λόγους, αλλά
για να μεταφραστεί σε πολιτικές, ενώ από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι ποσοστό
πάνω από τους μισούς μαθητές δηλώνουν ένα αίσθημα ευεξίας στο σχολείο, ωστόσο
ερώτημα παραμένει τι γίνεται με τους υπόλοιπους και η επόμενη μελέτη αφορά το
γιατί ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών δεν ευημερούν, τι μπορεί να κάνει το
σχολείο γι’ αυτά τα παιδιά και τι προγράμματα παρέμβασης χρειάζονται.
«Εκεί
εστιαζόμαστε, ώστε η έρευνα να μεταφράζεται σε επίσημες πολιτικές», δήλωσε η κα
Ανδρέου, που πρόσθεσε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τους εκπαιδευτικούς,
ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που ζητούν προγράμματα παρέμβασης, γιατί
διαπιστώνουν προβλήματα στους εφήβους σε σχέση με την κατάχρηση του διαδικτύου,
με την επιθετικότητα, αδιαφορία και πλήξη.
Η
ίδια είπε ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται στα σχολεία προγράμματα παρέμβασης,
με στόχο την ευεξία, ώστε τα παιδιά να αισθάνονται καλά, γιατί αν δεν συμβαίνει
αυτό δεν μπορούν να μορφωθούν εκπαιδευτικά και κοινωνικά.
Η
έρευνα δείχνει ότι τα αγόρια είναι πιο ευχαριστημένα από τα κορίτσια, αλλά με
τη μελέτη της αναπτυξιακής τροχιάς και πως πάει το πρόγραμμα με τα χρόνια,
προκύπτει ότι στα αγόρια υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις, ενώ στα κορίτσια τα
πράγματα είναι πιο «στρωτά», ωστόσο αυτό ενδέχεται να σχετίζεται με τα πρότυπα
και με τη διαπαιδαγώγηση, κάτι που παρατηρείται και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες
και δεν είναι Ελληνικό φαινόμενο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου